  • Data: 2011-06-11 00:46:19
    Temat: Re: Y mBank zmusza do placenia karta?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" isu1s0$1ii$...@i...gazeta.pl

    > w Żabce można kupić za 15 złotych? :) Ileż to sezamków (po 1.29 za
    > 12 listków) czy innych owoców po 2 złote za kilogram trzeba kupić,
    > aby przekroczyć taki próg nadziei? :)

    Za 9 listków? Wcale nie dziwię się prezydentowi... Jak
    widać -- łatwo o pomyłkę, gdy człowiek zbliża się do
    progu nadziei. ;) Sezamki są super. :) Wszędzie tyle
    samo kosztują (jak leki?) ale chyba nie wszędzie jest
    tyle samo listków, choć wszędzie jest taka sama cena
    za tę samą ilość (3 razy po 27 gramów) i chyba wszędzie
    (Auchan, Lidl, Biedronka...) jest ten sam skład surowcowy
    tak zwany. :)

    Chudnę. :) Z 74 kilogramów zszedłem do chybotliwej masy
    wahającej się pomiędzy wartościami 68 i 70 kilogramów. :)
    Jedzenie sezamków czy pestek słonecznika (grosz za gram
    wyłuskanych pestek -- więcej nie płacę) nie przeszkadza. :)

    Myślę, że gdy zejdę do 65 kilogramów, będę mógł
    znowu biegać. :)

    Albo (jak kto woli) -- dlaczego ludzie nie lubią obrotu bezgotówkowego?
    Mają coś na sumieniu i nie chcą, aby ktokolwiek ich śledził? Lubią
    bezsensowne niszczenie drogich banknotów i monet? Nie mogą żyć bez
    obciążników zwanych przeze mnie surowcami wtórnymi?...

    IMO w Polsce powinien być zakaz obracania gotówką powyżej (na przykład)
    200 złotych na jedną transakcję (rozbijanie na raty jednej transakcji
    powinno być w tym miejscu zabronione) a kosztem takiego obracania
    bezgotówkowego powinno zostać obciążone państwo -- toż tańszym jest
    pieniądz (w wiadomym tego słowa znaczeniu -- nie chodzi o koszt
    pieniądza w ogóle, ale o koszt ,,nośnika'' pieniądza) plastykowy
    (czy jemu podobny) od papierowego czy metalowego... Ludzie płacący
    kartami powinni mieć przywileje (póki jeszcze nie każdy człowiek
    płaci plastykiem) i powinni być mile widziani przez sprzedających...

    Mniej oszustw (trudniej podrobić kartę niż banknot -- o ile to karta
    bez paskowego magnetyzera), mniej napadów (trudno obrobić sklep
    z takiego szmalu, a i trudniej okraść ,,posiadaczy'' kart),
    łatwiej o kontrolę wydatków (niemal każdą transakcję widać
    wyraźnie) itd... Same zalety. Dlaczego więc płacenie kartami
    uważane jest w Polsce przez wielu ludzi za coś niedobrego?

    IMO dlatego, że kosztem obarcza się sprzedawców.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'