    From: "Kasia" <K...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Z forum mBanku o artykule w Rzepie...
    Date: Thu, 23 May 2002 13:45:52 +0200

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał

    > Klient stracił kartę i zauwarzył ten fakt dopiero po 2 dniach po czym
    zastrzegł
    > kartę. Uważam, że w tym wypadku faktyczny problem to ustalenie komu tak
    > naprawdę ukradziono pieniądze. Klientowi czy sklepowi (a właściwie
    kasjerowi)
    > bo przecież nie bankowi.

    Dziwne masz wątpliwości .... Na pewno nie sklep !! Na czyim koncie
    zablokowano ta kasę ? sklepu ???

> [...]
    > przykra i to bez względu na to czy przeliczmy tę kwotę na kartony mleka
    dla
    > głodnych dzieci czy na butelki szampana, ale twierdzę, że ustalenie
    właściwego
    > winowajcy będzie kosztowało dużo więcej niż wynosi skradziona kwota a
    nawet po
    > złapaniu złodzieja będzie ona nie do dzyskania. Co najwyżej jako
    społeczeństwo
    > dołożymy do tego opłaty za przeprowadzenie przewodu sądowego oraz wikt i
    > opierunek złodzieja w czasie odbywania kary.

    Jasne - otóż mili grupowicze właśnei mamy przyzwolenie na bezkarne bicie,
    rabowanie i co tam komu do głowy strzeli !!! Wolność absolutna ... co komu
    po karze, skoro to i tak nie wróci stanu sprzed "zbrodni". Człowieku, czyś
    Ty się dziś nie wyspał ??? Postaw się w sytuacji okradzionego - i nigdy nie
    walcz o swoje absolutnie !!! Weż pod uwagę że przecież narazisz wszystkich
    podatników na koszty ....

    > Zdaję sobie sprawę, że moje poglądy są niepopularne, ale uważam, że
    > korzystając z udogodnień jaki są karty koniecznie trzeba sobie sobie
    zdawać
    > sprawę z niebezpieczeństw a nieznajomość prawa nie zwalnia z
    odpowiedzialności
    > i płakanie po fakcie nic nie daje.

    O jakiej nieznajomości prawa Ty piszesz ? Klient zgłosił kradzież - co ma
    jeszcze zrobić ?? Reszta działań leży po stronie mB ... klient jako osoba
    indywidualna nic nie wskóra - nie jest w stanie ustalić szczegółów
    transakcji ani też wymóc na kimkolwiek jakichkolwiek dowodów ...

    > Jeżeli rozpatrzymy postępowanie mBanku w tym kontekście to wydaje mi się,
    że
    > postąpił słusznie nie drążąc sprawy zapisu video z kamer w supermarkecie
    bo
    > tylko oszcędził wszystki zbędnych kosztów a ostatecznie klient i tak nic
    by nie
    > zyskał.

    no comments .... acha - i życzę Ci mimo wszystko aby Cię nigdy podobna
    sytuacja nie spotkała ....