  • Data: 2013-07-20 16:17:06
    Temat: Re: Za głupi jestem czyli nowy mbank
    Od: Dąbrowski <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-19 17:55, Budzik pisze:

    > Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
    > jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.
    >
    > Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

    Miałem Yagi 12 elementową + wzmacniacz. Odbiór analogowy na kanałach 22
    (TVP2) i 35 (TVP Info) z nadajnika w Krynicach (k. Białegostoku) był bez
    zastrzeżeń. TVP1 i Polsat odbierałem bokiem anteny z nadajnika koło
    Suwałk - również odbiór bez zastrzeżeń.
    Obecnie odbiór cyfrowy to okresowa pikseloza i zatrzymywanie się obrazu.
    Wymiana wzmacniacza i kabla nie pomogła. Zainstalowałem drugą antenę
    Opticum AX 1000 i jest to samo. Do nadajnika w Krynicach mam około 52
    km w linii prostej. Telewizor LG 37LS570S, drugi odbiornik to dekoder
    Wiwa HD-90. Okresowa, ale dość częsta pikseloza i zatrzymywanie się
    obrazu występuje zarówno w tv jak i w dekoderze. Fachowiec zajmujący się
    naprawą sprzętu rtv podejrzewa , że zakłócenia mogą być z powodu masztu
    Plusa stojącego około 0,5 km dalej na drodze do nadajnika w Krynicach.
    Tylko że ten maszt stoi tam już od kilku lat i w odbiorze tv analogowej
    nie przeszkadzał. Przeniesienie anten o kilka metrów w bok nic nie
    pomogło. W co mam zainwestować aby mieć czysty odbiór?