eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy › Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    Date: Thu, 31 Mar 2005 19:00:10 GMT

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m33bubslri.fsf@defiant.localdomain...

    > (co oczywiscie moze zrobic, i to tez z jakims tylko prawdopodobienstwem,
    > grafolog).

    Nie wiesz czy osoba przyjmujaca podobne oswiadczenia woli nie jest
    grafologiem ;). Oczywiscie do porownania podpisow jest potwrzebna nieco
    wieksza probka, dlatego tez czesto w bankach na karcie wzorow podpisujesz
    sie kilka razy.

    > A jaka jest tu roznica?

    Na pewno bedzie roznica w cenie ;). W pierwszym przypadku notariusza nie
    interesuje sama tresc dokumentu, a tylko tozsamosc osoby. Aha, w zasadzie to
    lepszym rozwiazaniem w takiej sytuacji byloby notarialne potwierdzenie
    podpisu.

    > 4/ Oswiadczenie woli zlozone na pismie osobiscie w siedzibie banku.

    Pod warunkiem, ze ktorykolwiek z pracownikow bedzie uprawniony do przyjecia
    takiego dokumentu. Wreczyc mozesz go kazdemu, ale bank moze odrzucic je ze
    wzgledu na brak potwierdzenia tozsamosci (bo np osoba je przyjmujaca nie
    potwierdzi tozsamosci osoby skladajacej oswiadczenie i znowu bedzie
    porownywany podpis ;)).

    > Aczkolwiek mam wrazenie ze w przypadku stwierdzenia, ze podpis zostal
    > zlozony przez inna osobe (nie "stwierdzenia niezgodnosci podpisow"
    > - co to w ogole jest "zgodnosc podpisow"?), bank powinien niezwlocznie
    > poinformowac prokurature, zamiast wysylac cos klientowi.

    Bank najpierw sie kontaktuje z klientem w celu wyjasnienia, jezeli nie ma
    znamion przestepstwa zostaje tylko wyslana informacja, ze oswiadczenie woli
    nie zostalo przez bank przyjete ze wzgledu na brak mozliwosci potwierdzenia
    tozsamosci osoby je skladajacej. Nie widze sensu zeby klientowi przyparzac
    dodatkowych wrazen zwiazanych z przesluchaniami.

    Maciej