eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZapamiętana karta w aplikacjiRe: Zapamiętana karta w aplikacji
  • Data: 2024-09-16 12:49:07
    Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 14 Sep 2024 14:05:32 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 14.09.2024 o 12:35, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    >>>> oleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
    >>>> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
    >>>> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
    >>>> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
    >>>> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
    >>>> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
    >>>> rozliczeniowego?
    >>> Odwrotnie -- centrum rozliczeniowe sprawdza imię (może sprawdzać i
    >>> nazwisko, i
    >>> adres) i odmawia autoryzacji jeżeli nie zgadza się.
    >> Adres sprawdza? A jeśli ktoś ma adres: Bolesława Chrobrego, a poda tylko
    >> Chrobrego to autoryzacja przejdzie?
    >
    > No i który adres. Zameldowania, zamieszkania, pobytu? O ile wiem, to z
    > karta w ogóle nie są powiązane dane o adresie. Oczywiście pewnie
    > teoretycznie dałoby się to sprawdzić w banku, ale to dość pokrętna droga.

    To nie musiałoby być "sprawdzenie w banku", tylko po prostu sklep
    wysyła zestaw danych, a bank autoryzuje, lub nie.

    Adres o tyle istotny, że przy sprzedaży wysyłkowej ktoś może sobie
    zamówić do siebie, a potem go scigaj jesli to inny kraj, inny stan,
    albo polska policja :-)

    Choc pod tym względem, to kto wie, czy amerykańska nie gorsza ...

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1