  • Data: 2009-10-12 05:00:18
    Temat: Re: Zapis w banku na wypadek śmierci.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    z...@o...pl wrote:

    > a gdyby zamiast robić kogoś współwłaścicielem lub pełnomocnikiem
    > samemu zadowolić sie pełnomocnictwem ogólnym?
    >
    > np. dziadek chce uposażyć wnuka. Zamiast zakładać konto na dziadka
    > i dawać dyspozycję wypłacenia wnukowi po śmierci dziadka, konto
    > założyć od razu na wnuka a dziadka zrobić pełnomocnikiem.

    pogadaj z kaczynskim, ktory kase dostaje na konto mamusi.

    > Założmy że ZUS wyśle tam emeryture i ona dotrze (znajomy rencista
    > z komornikiem na karku kazał wysyłać ZUS-owi rentę na konto w lukasie
    > którego nie był właścicielem a tylko pełnomocnikiem i jakoś docierała)
    >
    > po śmierci dziadka pełnomocnictwo dziadkowi wygaśnie
    > a wnuczek będzie jedynym wspólwłaścicielem konta.

    ale kasa na tym koncie nie bedzie jego.
    To, ze ty masz cudzą kasę w swoim domu nie powoduje, ze zostajesz jej
    właścicielem po śmierci tego kogoś.
    To tylko obejście przepisów i nic więcej.
    Po za tym to depozyt nieprawidłowy, wiec US poprosi o 2% dla siebie. z
    odsetkami za wszystkie lata.

    Z drugiej strony jeśli uznać, że to kasa wnuczka, to US bardzo chętnie
    zgłosi się po podatek z zaległościami od darowizny. jak bedzie pierwszy
    to srednio na jeża 20%. Wiec na miejscu wnuczka ja bym kasy od dziadka,
    ani od nikogo innego na swoje konto nie przyjmował.

    Prawda, ze takie coś komplikuje dochodzenie swego przez spadkobierców,
    ale dokładnie niczego nie zmienia.