    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zdolność kredytowa na kredyt hipoteczny
    Date: Tue, 16 Oct 2007 23:51:48 +0200

    zenon wrote:

    > We wrześniu tego roku byłem w Open Finance zapytać sie o moje możliwości
    > co do kredytu hipotecznego. Możliwości były całkiem dobre w Kredyt Banku i
    > Millenium. Dzisiaj byłem u doradcy kredytowego jednego z pośredników.
    > Zdolnośc kredytową dla tych samych banków obliczono mi na owiele niższą,
    > powiedziałbym nawet, że o 1/3 niższą! Dodam tylko, ze przez tegoż
    > pośrednika chciałem kupić nowe mieszkanie i fakt mam wystarczająca
    > zdolność, ale tez myślałem o mieszkaniu droższym i myslałem, ze spokojnie
    > dam rade. Czy to jest w ogóle mozliwe, taka różnica?? W kwietniu byłem u
> [...]

    Różne banki różnie liczą ... jedne liczą karty kredytowe tak jakby były
    zadłużone na 100% limitu, inne liczą 5% limitu, jeszcze inne nie biorą ich
    pod uwagę.

    Podobnie z samochodem, i pewnie jeszcze różnymi czynnikami.

    Dość powiedzieć że np. w BPH wyszło mi 200kpln zdolności, w PKO BP 400kpln,
    a w BZWBK aż 600.

    A jakbym poszedł do Expandera lub OF to podejrzewam że dla tych banków
    jeszcze coś zupełnie innego by wyszło ;)

    p. m.