eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartąRe: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Data: 2004-01-16 16:49:32
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    A_Zet <a...@p...onet.pl> writes:

    > Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    > towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    > przez nabywce tych warunkow.

    Dodatkowo, pewne zobowiazania sprzedawca bierze na siebie z chwila
    sprzedazy towaru, i kupujacy nawet nie moze z tych uprawnien zrezygnowac.

    > Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    > identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    > badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    > paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.

    A w przypadku zobowiazan, o ktorych pisze, niczego takiego ustawodawca
    chyba nie przewidzial?

    > Do kawalow z dluga broda nalezy napis u fryzjera, jakoby
    > on nie odpowiadal za okrycie pozostawione na wieszaku...

    Mysle ze akurat to jest do obronienia, w odroznieniu od wymagania
    tej samej karty (czy w ogole jakiejkolwiek) przy zwrocie wadliwego
    towaru.

    > I na koniec, wszelkie gdybania sa tylko dowolna interpretacja zarowno
    > swiadomosci kupujacego jak i sprzedajacego a nie trzeba dodawac, ze w
    > tym wypadku (zwrotu gotowki) silniejsza strona jest sprzedawca. Zatem
    > przewaznie to on wygrywa bo trudno ganiac po sadach grodzkich czy
    > innych z kazda duperela.

    Przed sadami to jeszcze rozmaite szybsze instytucje.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1