  • Data: 2009-03-08 06:23:16
    Temat: Re: Żywność na Antylach
    Od: fatso <f...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    normund wrote:

    > Istotna jest data 2008-06-20 :)
    >
    > Bardzo wiele sie zmienilo potem - spekulcyjne ceny surowcow zaczynaja
    > zjazd do normalnosci - normalna cena za zlom i nawozy azotowe to ok
    > $90, a nie ponad $250
    > Wazne, co malo kto zauwaza, przy cenach ropy ponizej $40 drastycznie
    > spadla oplacalnosc tzw biopaliw - i co za tym idzie cen zywnosci

    Patrzac z punktu malego czlowieka to bedac wczoraj w Tesco w Londynie
    zauwazylem, ze
    cena gulaszu m-ki Pudliszki podskoczyla bezczelnie z ?1.76 za duze szklo
    do ? 2.36. Zydzi
    uwazaja widocznie, ze polskich emigrantow stac na placenie ceny
    wyzylowanej jakies 25% w gore.
    Bigos z Pudliszek juz dawno siegnal tej ceny i ja obie potrawy teraz
    olewam. Kupilem za to 8 sloikow
    doskonalych Golabkow po nizszej cenie, jw. Pewnie moja sekretarka sie
    przymowi znowu o Little Pigeons,
    ja je jadam wzmocnione pieprzem i alkoholem. Ale cena maki do wypieku
    chleba zdaje sie zachowywac tak,
    jak sie oczekuje w recesji- czyli nie rosnie a raczej spada. Ja w
    momencie wzrostow zrobilem potezne zakupy
    i moja maszyna do pieczenia chleba w domu ma surowiec na rok z gory
    zapewniony. Ogolem rzecz biorac, to robilem
    zakupy przez 2 dni, z mysla o uczcie urodzinowej jaka dzisiaj wydaje.
    Wydalem na duzy trolley w tesco
    w czwartek ?106 a w sobote ? 64. Wszystko za drogo jak na kraj pograzony
    w recesji. A ja przeciez nie szaleje:
    indyk zamrozony a nie swiezy, losos tanio lokalnie wedzony, szampany
    falszowane z Hiszpanii rodem. Zydowski sklep
    dla proletariuszy- a co by bylo gdybym sie wybral do takiego np Waitrose?

    Tym kolegom co mi wytkna zlosliwie, ze tanie mieso psy jedza, powiem ze
    zastawa stolowa na zebraczym stole bedzie
    za to ksiazeca, co najmniej 30 tys zl w srebrach na stole. Prawdziwy bal
    na Titanicu. A co? Moje 62-gie urodziny, nastepne
    wydaje pod mostem.

    fatso

    fatso