    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
    Date: Tue, 04 Oct 2011 09:35:09 +0200

    osa <o...@n...onet.pl> wrote on 2011-10-03_22:59

    > Niestety robiąc przelewy wewnętrzne (księgowany przecież od razu)
    > około 12.00 żadna z lokat nie została założona w tym samym dniu...

    Pisz gramatycznie, pls...

    > zakładane były między trzecią i dziewiątą rano dnia następnego.
    > Wszystko pewnie zależy od liczby wniosków i mocy przerobowych
    > banku bo lokaty zakładane przez internet są najprawdopodobniej
    > zatwierdzane ręcznie przez ludków w melonikach ;)

    Ale to powinno być zakładane z datą wpływu środków. Mogą nawet
    tydzień się z tym bawić, ale pieniądze dostali wcześniej.

    Moim zdaniem należy składać reklamacje, z prośbą o wyjaśnienie
    kiedy środki wpłynęły do banku i dlaczego lokata nie została
    założona z tą datą.

    W ogóle uważam - po moim doświadczeniu ze skargą do KNF i UOKiK -
    że należałoby przeprowadzić zorganizowaną akcję składania skarg do
    KNF. Podejrzewam, że już przy kilkudziesięciu pismach/mailach
    zaczęliby coś konkretniejszego robić. Jeżeli moje indywidualne
    działanie spowodowało (oprócz typowego objaśnienia stanowiska
    samego KNF) reakcję banku [nagle odpowiedzieli na zarzuty, których
    wcześniej nie zauważyli, albo w ogóle nie dostali (sic!)], to może
    parędziesiąt listów spowodowałoby większą reakcję.
    Myślę to o właśnie takich sprawach jak księgowanie 3. sejsi
    następnego dnia, opóźnianie wykonywania otwarć lokat, opóźnianie
    przelewów zwrotnych (Getin itp.), wykorzystywanie limitu czasu na
    zerwanie lokaty (Idea: "do 24 godzin" -> "następnego dnia") itp.

    Po prostu nasze tutaj gadanie/narzekanie/użalanie się nic nie
    daje, ale wysyłanie maili pod właściwe adresy już by coś dało. A
    nakład pracy na wysłanie maila nie zależy od adresu :-)
    Więc tylko jest kwestia napisania wzorców...

    witrak()