    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: alior vs eurobank
    Date: Thu, 27 Nov 2008 10:07:48 +0100

    > Da się zalogować bez tokena.

    Na ich www jest napisane, ze token jest wymagany do logowania. Czyzby nie
    wiedzieli co pisza?

    > Ziew.. Taka aplikacja jak ta będzie działać na 95% telefonów. Obsługa Javy
    > musiała by być NAPRAWDĘ skopana w telefonie, żeby toto nie działało.

    Problem jest inny. Ja chce aby odpowiedzialnosc za dzialanie tokena przejal
    bank. Tak mam w lukasie. Dostalem token i jesli cos bedzie skopane to bank
    sie marwi. A tu - bank umywa rece, bo winna moze byc komorka, skoro nawet
    jej nie ma na ich liscie. Czujesz roznice?
    Z pewnoscia sa osoby, ktore lubia instalowac podejrzane programy,
    szczegolnie do obslugi kont bankowych, ale powiedzmy, ze ja do nich nie
    naleze.

    > W przypadku kradzieży aparatu złodziej jeszcze musi znać twój kod
    > zabezpieczający aplikację. W przypadku podania błędnego kodu aplikacja się
    > odpala ale generuje niepoprawne kody.

    Nie tyle boje sie o kradziez z konta co o blokade dostepu. Przy
    kilkudziesieciu przelewach na miesiac pozbawienie mnie dostepu do konta, bo
    komorka spadla ze stolu i sie roztrzaskala to straty idace w setki zlotych.

    > W przypadku rozładowania baterii musisz skorzystać z ładowarki i dalej
    > będzie działać.

    Majac sprzetowy - nic nie musze.

    > Chyba nie zmieniasz aparatów co dzień. Pobranie z WWW apliakcji i
    > zainstalowanie jej nie trwa długo.

    Nie, ale token w lukasie mam juz z 5 lat. W tym czasie na pewno zmienialem
    aparat kilka (moze nascie) razy. Zwroc uwage, ze dzis ludzie maja czesto po
    2-3 telefony (prywatne i sluzbowe). W kazdym zamierzasz instalowac hasla?

    > Zawsze też możesz zainstalować sobie token na kompie na jakimś emulatorze
    > i po problemie.

    Tu juz ciekawie dla mnie ta opcja brzmi.

    > Ja nie uważam, że to jest głupi pomysł. Mi pasuje i innym też.

    Tak jak np. posiadanie konta w Eurobanku czy Aliorze z karta pod nie... i
    tylko czasami potem media donosza, ze na skutek skanowania kart zlodzieje
    ogolocili komus konta na setki tysiecy. Dziekuje - ja wole mbank z zerem na
    ekoncie zwiekszanym tylko na potrzeby bankomatu, gdzie zlodziej musialby sie
    wstrzelic w owe 15 minut miedzy zasileniem ekonta a wybraniem kasy, a i to
    robie raz na pol roku i powiedzmy max 200zl.
    Kazdemu wedlug potrzeb.