  • Data: 2010-03-04 06:11:33
    Temat: Re: _ambergold_-_naciągacze?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Mar, 22:51, invvestor <a...@g...com> wrote:

    > ale jest konkurencja wiec jak DS stosuje dodatkowe zabezpieczenia z
    > wlasnej woli to zwieksza swoja wiarygodnosc

    Dla mnie jako klienta - bezwzglednie dyskwalifikujace jest
    niespelnienie podstawowego obowiazku kazdego przedsiebiorcy (co
    zreszta jest karane grzywna) - brak adresu, KRS, NIP, Regon ect. na
    ich stronie.

    Albo rozmawiamy powaznie i sie nie wstydzimy kim i gdzie jestesmy,
    albo sie ukrywamy. Jak sie ukrywamy to albo nieumyslnie i jestesmy
    ciapy/gapy - a z gapami w biznesie lepiej nie wspolpracowac, albo
    zalezy nam na tym aby nie bylo tak latwo nas namierzyc ;)

    Kolejna rzecz - ze nie uwazam za wiarygodny biznesu, ktory robi swoja
    strone www i logotyp na zasadzie plagiatu z strony/logo jakiegos
    banku ;)

    > Poza tym kazda lokata jest ubezpieczona indywidualnie (umowa jest na
    > mnie wiec gdyby ambergold sie zwinal, to depozyty zlota nie stanowia
    > masy upadlosciowej wiec syndyk na nich reki nie polozy, a gdyby nawet
    > byl jakis fraud to moj kapital odda mi ubezpieczyciel).
    > Jednak, poza wysokim %, do inwestowania w zloto z DS zachecila mnie
    > potencjalna mozliwosc rownoleglego korzystania ze zlozonej lokaty.
    > Mam na mysli dowod skladu, kotry jako papier wartosciowy, moze
    > stanowic zabezpieczenie innej transakcji (jeszcze tego nie cwiczylem
    > ale widze potencjal).

    Ja sie tylko zastanawiam z czego wynika gwarancja zysku...

    bo albo mamy uklad taki: kupujemy dla Ciebie zloto na rok i pozniej je
    sprzedajemy - i wowczas nikt powazny zysku nie gwarantuje - bo przez
    rok czasu zloto moze zdrozec, ale moze tez staniec. Nie mozna wiec
    zagwarantowac 10% zysku, nie mozna nawet zagwarantowac zwrotu kapitalu
    - bo wkladajac 10 000 w zloto na rok, mozna wyciagnac i 5 000 jak
    dojdzie do zalamania rynku...

    albo jest tak, ze wplacona kasa nie idzie na zloto tylko np. na
    pozyczki.

    > (swoja droga to KNF chcialby miec takie uprawnienia do kontroli bankow
    > jakie ma Ministerstwo Gospodarki do kontroli Domow Skladowych)
    > pozdr.
    > Art

    Nie zartuj. MG nie ma nawet 10% uprawnien ktore ma KNF.

    Minister moze jedynie kontrolowac dzialanosc domu skladowego i w razie
    nieprawidlowosci nalozyc do 100 000 zl kary. Minister moze tez zakazac
    dzialanosci danemu domowi. Decyzje ministra wobec domow to normalne
    decyzje administracyjne.

    Teraz dla porownania KNF ( w skrocie i po lebkach)
    - decyduje kto moze zalozyc bank i jaki to moze byc bank
    - decyduje kto moze byc w zarzadzie banku
    - decyduje kto moze kupic akcje banku (powyzej pewnych progow)
    - decuduje co moze robic bank, kiedy, gdzie, dlaczego i jak dlugo
    (decyzje o zakresie dzialanosci banku, zarowno przedmiotowej jak i
    terytorialnej)
    - moze ukarac bank i czlonkow jego zarzadu karami finansowymi (AFIR
    bank moze dostac 1 000 000 zl)
    - moze kontrolowac bank
    - moze zamknac bank
    - decyduje ile kapitalu musi miec bank
    - moze nakazac bankom polaczenie, lub tego polaczenia zabronic
    - KNF w roznej formie - dziennie, miesiecznie, kwartalnie i rocznie
    dostaje dzilion raportow i sprawozdan od bankow
    - KNF wydaje rekomendacje i uchwaly, regulujace dzialanosc bankow
    - KNF moze wydawac zalecenia np. zabaraniajace jakiejs reklamy lub
    nakazujace jej zmiane

    ect. ect.

    a i moze najwazniejsze - KNF wydaje decyzje o rygorze natychmiastowej
    wykonalnosci :)