    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: arbitraz przeciwko Multi
    Date: Sat, 20 Nov 2004 12:23:32 +0100

    Uzytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:cnl3gg$qmm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pozatym warunki makroekonomiczne sie zmienily w tym czasie no i pewnie
    > model scoringowy zaczal sie dopasowywac (to moja teoria).
    > Ale najprostsza to taka jak napisal blad.

    Pozostaje kwestia niejasna dla mnie czy Multi moze pozostawiac poziom
    oprocentowania poza aktualnie obowiazujacym pasmem. Nie domagalem sie w
    reklamacji obnizenia do obecnego wyniku scoringu (bo tu odmowa wydawala mi
    sie na tyle latwa do uzasadnienia, ze uznalem to za bezszansie), tylko co
    najmniej do gornego ograniczenia obecnego pasma. Skoro mam zapisane w
    umowie, ze "zmiany oprocentowania zgodnie z uchwalami zarzadu BRE", a
    zgodnie z obecnie obowiazujaca uchwala gorna granica jest 10,05, nie bardzo
    widze mozliwosc abym mial wyzszy poziom oprocentowania. Jak przypuszczam BRE
    probuje tu stosowac manewr w rodzaju "jednoczesnego obowiazywania dwoch
    roznych uchwal dla roznych kategorii klientow". Zastanawiam sie, czy nie ma
    jakiegos prostego argumentu, ze nie moze tak byc (na gruncie prawa cywilnego
    pewnie albo jakiegos konsumenckiego czy czegos-w-tym-rodzaju). Gdyby taki
    argument nie istnial bylbym rowniez bezbronny wobec faktu, ze nagle BRE
    zapragnie aby mu placic nie 10,35% ale na przyklad 16,5%...

    Ogolnie na moim przykladzie doskonale widac, jak niekorzystny jest jednak
    brak uzaleznienia oprocentowania od stop rynkowych (choc tak naprawde to i
    wtedy mozna dowolnie manipulowac "promocjami" na marzy banku). Nalezy sie
    dobrze zastanowic przed skorzystaniem z oferty kredytowej bankow w rodzaju
    BRE.

    marekz