  • Data: 2006-03-24 08:42:01
    Temat: Re: auto w leasingu z EFL?
    Od: velerad <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wlo wrote:
    > Witam
    > Biore auto w leasing z EFL'a.
    >
    > Przeczytal ktos ich umowe? Sa w niej jakies kruczki?
    > Probuje to czytac ale ciezko mi idzie.. jest tak napisana ze trzeba by
    > tydzien poswiecic na jej zrozumienie ;(
    >
    > Bede wdzieczny za info na co zwrocic uwage?
    >
    > pozdr

    Ja w sprawie VAT-u od naprawy. Jes'li masz auto "na firme;" nie ma
    znaczenia sposób finansowania (kredyt czy leasing), to i tak VAT od
    naprawy odliczysz jako koszt. Tak wie;c dok?adnie o tyle VAT-u zap?acisz
    mniej do urze;du skarbowego ile wyda?es' w zwia;zku z naprawa;. I to nie
    jest sprawa zwia;zana z towarzystwem leasingowym a ubezpieczycielem.
    Normalnie na naprawe; dostajesz fakture; VAT i odliczasz ja; jako swój
    koszt. Inna sprawa jes'li naprawa zostanie przeprowadzona bez papierów
    ale jes'li auto jest w leasingu to w zasadzie nie wchodzi to w gre;.

    Ja swój pierwszy samochód "na firme;" mia?em w kredycie i po tym jak
    pewna Pani wjecha?a mi w bok takz.e musia?em pokryc' równowartos'c' VAT od
    naprawy mimo, z.e naprawa odby?a sie z OC sprawczyni... niemniej jednak
    faktura za naprawe; by?a kosztem firmy.

    Obecnie mam auto w leasingu w EFL. Za dwa miesia;ce kon'czy sie; leasing
    wie;c niemal ca?y okres z "bronia; przy skroni" mam za soba;. Nie
    zag?e;biaja;c sie; w szczegó?y umowy powiem tylko (ten zapis móg? ulec
    zmianie), z.e aby utracic' prawo pierwszen'stwa przy wykupie przedmiotu
    be;da;cego w leasingu trzeba sie; spóz'nic' dwa razy o ponad dwa tygodnie.
    Spóz'nienie jedno, czy kilkudniowe nie powoduje ani naliczenia kary ani
    nie powoduje utraty prawa pierwokupu. Tak jest w mojej umowie a czy
    przez te niemal 3 lata nie uleg?a ona zmianie to nie wiem. Za to
    zdecydowanie zwróci? bym uwage; jak wygla;da sprawa likwidowania szkody
    ca?kowitej (szczególnie w pierwszym okresie leasingu) - zastosowany wzór
    jest bardzo niekorzystny.

    Koszt, leasing czy kredyt, w moim przypadku zadecydowa? o leasingu ...
    podobnie jak sprawa liczenia zdolnos'ci (kredyt na mieszkanie itp psuje
    troche; zdolnos'c' kredytowa; a leasingowej nie). Dodatkowo przy pierwszej
    racie 20% zastosowano procedure; uproszczona; (tylko zas'wiadczenia o
    dzia?alnos'ci, regonie i nipie, ostatni pit 5, karta wzorów podpisu z
    banku, potwierdzenia przelewów do ZUS - tak wie;c oby?o sie bez
    wizytowania urze;dów i zamkne;?o sie; w trzech dniach).

    Pozdrawiam
    Micha? Kopec'