  • Data: 2007-05-03 21:16:22
    Temat: Re: autoryzacja transakcji kartą...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr W." <p...@p...com> writes:

    > A czy nie jest tak, że podpis czy PIN jest zależny nie tylko od typu karty
    > ale od terminala ?

    Oczywiscie.

    > Ja w wielu przypadkach potwierdzam transakcję PIN'em, ale czasami trafia się
    > żądanie podpisu.

    Jak nie ma pinpada to trudno inaczej.

    > Przedtem był podpis i na wydruku uwidoczniony pełen nr karty wraz datami
    > ważności
    > i czytałem o przypadkach ręcznego (bez użycia karty ) wprowadzenia danych do
    > terminala plus "byle jaki" podpis i konto obciążone... :(

    Pomijajac podpis (powinien byc na oryginalnym kwicie) to pelny numer
    wlasnie po to jest (albo moze byl) - jak sie cos sp* totalnie to
    sprzedawca bral po kolei wszystkie kwity i jeszcze raz wklepywal
    wszystkie transakcje.
    Z plaskimi kartami moze to nie przejsc, ale wtedy zawsze jest numer
    autoryzacji.

    > Ja też miałem kilka takich zdarzeń,
    > że nie udało mi się zapłacić kartą z racji awarii/braku łączności w hiper,
    > ale zawsze dzwoniłem na kartolinie w celu zweryfikowania czy nastąpiło
    > obciążenie czy nie. I jak dotąd, były to rzeczywiste braki łączności.

    Nawet w przypadku blokady i obciazenia moze to byc jakis problem
    "na laczach".
    --
    Krzysztof Halasa