  • Data: 2007-05-03 19:43:38
    Temat: Re: autoryzacja transakcji kartą...
    Od: "Piotr W." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > na podpis :-)

    A czy nie jest tak, że podpis czy PIN jest zależny nie tylko od typu karty
    ale od terminala ?
    Ja w wielu przypadkach potwierdzam transakcję PIN'em, ale czasami trafia się
    żądanie podpisu. A ostatnio w jednym z hiper, po małym remoncie zmieniono
    kasy i teraz żąda PIN'u i gwiazdki w miejsce nr karty (za wyjątkiem 4 ost. cyfr).
    Przedtem był podpis i na wydruku uwidoczniony pełen nr karty wraz datami ważności
    i czytałem o przypadkach ręcznego (bez użycia karty ) wprowadzenia danych do
    terminala plus "byle jaki" podpis i konto obciążone... :(
    Ukrywanie części nr karty pod "gwiazdkami" + PIN utrudnia takie numery.
    Ale jeszcze nie wszystkie terminale wymieniono na nowszą generację.....
    Na pewno trzeba wyjaśnić tą sytuację. Ja też miałem kilka takich zdarzeń,
    że nie udało mi się zapłacić kartą z racji awarii/braku łączności w hiper,
    ale zawsze dzwoniłem na kartolinie w celu zweryfikowania czy nastąpiło
    obciążenie czy nie. I jak dotąd, były to rzeczywiste braki łączności.

    pozdrowienia Piotr W.