  • 1. Data: 2007-05-03 14:03:37
    Temat: autoryzacja transakcji kartą...
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    Witam,
    dokonałam zakupów w sklepie i z powodów rzekomo komunikacyjnych nie mogłam
    dokonać płatności karta kredytową więc zapłaciłam gotówką. Jakież było moje
    zdziwienie, gdy okazało się, że z karty kredytowej również ściągnieto tą
    kwotę. Ani nie podpisałam się na wydruku z terminala, ani też nie
    autoryzowałam transakcji PINem. Mój szanowny bank chce abym zastrzegła
    kartę... Myslę sobie czy odpuścić czy robić dalej awanturę z powodu 30
    zł....
    Pozdrawiam :-)

  • 2. Data: 2007-05-03 14:11:26
    Temat: Re: autoryzacja transakcji kartą...
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Aga <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > autoryzowałam transakcji PINem. Mój szanowny bank chce abym zastrzegła
    > kartę... Myslę sobie czy odpuścić czy robić dalej awanturę z powodu 30

    Zloz reklamacje pisemna z opisem zdarzenia i podaniem reklamowanej transakcji.
    Jesli jestes pewna, ze nie wykradziono ci pin, to zazadajod banku pisemnego
    zalecenia zastrzezenia karty (podpisanego), zwlaszcza, jesli mialoby sie to wiazac
    z jakimis oplatami dla ciebie. Nikt ci nie da nic takiego.

    Od 13-o do 16-o byly problemy z kartami visa (swoja droga ciekawe, jak tem potezny
    pad wyciszono w mediach........) i sciagaja teraz rozne "zapchane" transakcje.
    Jesli platnosc byla w tym terminie, to zapewne masz przyczyne.

  • 3. Data: 2007-05-03 14:18:40
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > to wiazac
    > z jakimis oplatami dla ciebie. Nikt ci nie da nic takiego.

    To jest karta, ktorej autoryzacje zawsze potwierdzam podpisem - czyli
    mozliwe, ze ktos podrobil moj podpis? Czy moge zazadac od banku ksero z
    wyciagu z terminala?
    Co do zastrzezenia karty - kontaktowalam sie z moim bankiem w tej sprawie
    poprzez www i mam wlasnie w odpowiedzi z ich strony informacje o
    koniecznosci zastrzezenia...

  • 4. Data: 2007-05-03 14:24:05
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > to zazadajod banku pisemnego
    > zalecenia zastrzezenia karty (podpisanego), zwlaszcza, jesli mialoby sie
    > to wiazac
    > z jakimis oplatami dla ciebie. Nikt ci nie da nic takiego.

    zacytuje:
    "Jeżeli nie dokonywała Pani tej transakcji powinna Pani jak najszybciej
    zastrzec kartę, oraz zareklamować wszystkie transakcję których Pani nie
    dokonywała.
    Dziękujemy za kontakt z naszym Bankiem

    Z poważaniem,
    Pan X.
    Departament Bankowości Elektronicznej."

  • 5. Data: 2007-05-03 14:34:29
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Aga <a...@o...pl> napisał(a):

    > zacytuje:
    > "Jeżeli nie dokonywała Pani tej transakcji powinna Pani jak najszybciej
    > zastrzec kartę, oraz zareklamować wszystkie transakcję których Pani nie
    > dokonywała.

    Nie piszesz, czy transakcja byla we wspomnianym okresie.
    Transakcje musisz zareklamowac.
    Zastrzezenie karty - to juz musisz sie zastanwoic, czy to sa opcje platne i czy
    jestes pewna swojej karty. Jesli transakcja byla w czsie padu visa, to ja osobiscie
    bym sobie nie zastrzegal karty.
    Koniecznie jutro zloz pisemna reklamacje w swoim oddziale.

  • 6. Data: 2007-05-03 16:21:28
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On Thu, 3 May 2007 16:24:05 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >"Jeżeli nie dokonywała Pani tej transakcji powinna Pani jak najszybciej
    >zastrzec kartę, oraz zareklamować wszystkie transakcję których Pani nie

    prawdopodobnie zostala transakcja zawieszona i czeka na potwierdzenie
    transakcji. Ktos z banku powinien powiedziec czy transakcja zostala
    poprawnie zaakceptowana czy tez jest zawieszona.
    Pozatym drugi krok to mozna wypisac reklamacje.
    z zastrzezeniem to raczej bym sie wstrzymal.
    Po reklamacji bank musi otrzymac ksero lub orginal niewiem jakie sa
    procedury ale tak czy siak musi otrzymac karteczke z podpisem.
    jesli brak takiej karteczki to reklamacja uwzgledniona. Chyba ze masz
    karte na PIn wtedy to juz jest dupa blada.

  • 7. Data: 2007-05-03 17:02:11
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > Nie piszesz, czy transakcja byla we wspomnianym okresie.

    transakcja byla 27 kwietnia

  • 8. Data: 2007-05-03 17:03:07
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > jesli brak takiej karteczki to reklamacja uwzgledniona. Chyba ze masz
    > karte na PIn wtedy to juz jest dupa blada.

    na podpis :-)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-05-03 17:53:05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-03 16:18, Aga stwierdził, że:
    > To jest karta, ktorej autoryzacje zawsze potwierdzam podpisem - czyli
    > mozliwe, ze ktos podrobil moj podpis? Czy moge zazadac od banku ksero z
    > wyciagu z terminala?

    Tak, możesz poprosić bank o przesłanie kopii podpisanego slipa.

    > Co do zastrzezenia karty - kontaktowalam sie z moim bankiem w tej sprawie
    > poprzez www i mam wlasnie w odpowiedzi z ich strony informacje o
    > koniecznosci zastrzezenia...

    Zapytaj, czy w miejsce zastrzeżonej wydadzą Ci nową bez opłat.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2007-05-03 19:31:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Aga" <a...@o...pl> writes:

    > To jest karta, ktorej autoryzacje zawsze potwierdzam podpisem - czyli
    > mozliwe, ze ktos podrobil moj podpis?

    Watpliwe. Pewnie po prostu transakcja przeszla tylko sprzedawca
    nie wiedzial co sie dzieje (np. zglupial, bo mu sie papier
    skonczyl w terminalu itp).

    > Czy moge zazadac od banku ksero z
    > wyciagu z terminala?

    Mozna tak zrobic, napisalbym bankowi dokladnie jak bylo, to powinno
    zalatwic sprawe najszybciej.

    > Co do zastrzezenia karty - kontaktowalam sie z moim bankiem w tej sprawie
    > poprzez www i mam wlasnie w odpowiedzi z ich strony informacje o
    > koniecznosci zastrzezenia...

    W opisanej sytuacji to bez sensu, chyba ze dzialanie sklepu bylo
    celowe (w co watpie).
    --
    Krzysztof Halasa