  • Data: 2007-06-13 05:29:37
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztofsf <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,421002
    8.html

    "Ale to tylko teoria. W praktyce zdarza się, że banki nie uznają takich
    reklamacji, nie chcąc zadzierać ze sklepami, które płacą im prowizje od każdej
    transakcji bezgotówkowej. - Dwa lata temu skradziono mi kartę. Zanim ją
    zastrzegłam, ktoś zrobił na moje konto pokaźne zakupy. Złożyłam reklamację w
    banku, ten ściągnął ze sklepów potwierdzenia transakcji i... uznał, że sklepy
    nie ponoszą winy, bo podpisy na potwierdzeniach są podobne do oryginalnych. A
    gołym okiem było widać, że są zupełnie inne - opowiada jedna z klientek banku
    PKO BP.

    - Z naszego eksperymentu wynika, że nieco bezpieczniej mogą się czuć posiadacze
    tych kart, w przypadku których transakcje autoryzuje się, podając PIN, a nie
    tylko podpisując kwitek. Żeby zrobić zakupy na czyjeś konto, przestępca musi
    więc nie tylko ukraść kartę i użyć jej przed zastrzeżeniem, ale i wcześniej
    podpatrzyć PIN karty ofiary. Nie wystarczy mniej lub bardziej sprawnie podrobić
    podpis - mówi Krzysztof Olszewski."