    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: chwila strachu w EB
    Date: Tue, 16 Feb 2010 00:36:07 +0100

    On 2010-02-15 23:49, Kamil Jońca wrote:

    > Powiem tak: gdy zakładałem konto w ~maju wypytałem się, o tego typu
    > subtelności również[1] i na pewno dostłaem odpowiedź, że np. zlecenia
    > stałe na dzień wolny wykonają się w ostatnim dniu roboczym przed, że

    Ale to nieprawda! Zlecenia zewnętrzne - tak, ale wewnętrzne wykonają
    się dokładnie w dniu wskazanym w zleceniu. Przez to nie da się
    zrobić pary zleceń stałych: [oszczędnościowe -> bieżące]+[bieżące ->
    świat], wszystko jedno, czy na ten sam dzień, czy z przesunięciem.

    > środki do wykonania zlecenia należy zapewnić dzień wcześniej. Co więcej
    > z ówczesnych dyskusji na grupie wynikały podobne doświadczenia, więc nie
    > wiem co testowałeś. Może Ci się udawało.

    Mnie działało *cały czas* dobrze, a robiłem przelewów co nie miara,
    korzystając z 4 kont bieżących (i stosownej liczby
    oszczędnościowych). Trudno zakładać, że za każdym razem tylko się
    "udawało".

    A wypytywałem w banku bardzo upierdliwie od samego początku i np.
    dobrze pamiętam, że chyba jako pierwszy (bo na liście pojawiło się
    to później) dopytałem się o drugą próbę wykonania zlecenia, gdy rano
    nie ma środków (problem Eneuela), która to praktyka - jako
    obowiązkowe działanie - moim zdaniem jest złodziejska, bo zdejmuje
    środki z konta, gdy już przelew wyjść nie może (przed przetwarzaniem
    wieczornym).

    Zresztą może na początku, przed pojawieniem się doskonałych warunków
    oprocentowania i napływem rzeszy nowych klientów (tj. gdy zleceń
    było jeszcze b.mało) to zjawisko się nie ujawniało ? A potem - jak
    szydło wyszło z worka - zmienili konsultantom tekst w CRMie?

    > Bo np. mają kiepski system księgowy? Może powinieneś zostać przy
    > m*bankach?

    :-)

    > Akurat tu działa przewidywalnie :) tylko Ty się bawisz w overlocking :)
    (Miało być overclocking ?)
    Nie, skoro mnie *regularnie* działał inaczej niż innym.

    Zresztą dlaczego mam im dawać choćby grosz, który im się nie należy?
    Ten cały napis jest wyłącznie po to, aby w majestacie prawa (i przy
    potakiwaniu klakierów - jak jeden na tej grupie) skubać nas na sumy
    drobne, ale dające spore kwoty łączne, gdy całkować po wszystkich
    klientach :-)

    Zresztą będę się raczej upierał, że to jest kłopotliwy błąd w ich
    systemie, bo generalnie są skrupulatni: kiedyś dochodziłem, jak jest
    z naliczaniem dziennym, które w przypadku przełomu miesięcy musi być
    wykonane inaczej niż w pozostałe dni (w które kapitalizacja
    następuje następnego dnia). Okazało się, że mimo, że jest to dość
    skomplikowane, wszystko działa u nich bez zarzutu. [Inaczej byłby
    problem z oprocentowaniem wkładu wniesionego w pierwszym dniu
    miesiąca i wypłaconym przed jego końcem - za jeden dzień nie
    naliczono by procentów.]

    A co do overclockingu - nie zauważyłeś, że raczej mam nastawienie
    konserwatywne ? ;-)

    witrak()