  • Data: 2011-09-07 09:48:24
    Temat: Re: do Totusa
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 07:50:27 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    > Bóg
    >>

    > Buddyzm jest religią nieteistyczną, a tak naprawdę to jest raczej tylko
    > systemem filozoficzno-etycznym powszechnie uznawanym za religię.
    > Akurat wczoraj mój kolega buddysta przez godzinę uświadamiał mnie, że
    > buddyzm to nie jest religia i wszyscy jego wyznawcy ( których on zna )
    > też tak uważają :-).
    >
    > pozdr.
    > sys29

    Trochę elementów odprawiania kultu tam też chyba jest. W końcu modlą się do
    Buddy, mają swoje rytuały.
    Jest jeden element tego systemu, który mi się szczególnie podoba a
    mianowicie to że pokazuje drogę do celu a nie tylko sam cel.
    Nasza religia mówi tylko "bądź dobry, uczciwy" ale nie odpowiada na pytanie
    "jak to zrobić". No i to gloryfikowanie posłuszeństwa wobec hierarchów i
    wobec władzy. To jest już tak grubymi nićmi szyte, że az uwłacza wyznawcom.

    No ale możnaby tak długo tylko że NTG ;)