  • Data: 2008-06-17 18:07:15
    Temat: Re: [do grupowej wróżki] co z tymi cholernymi funduszami?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 20% to przyklad, nie wiem jaki % kapitalu jest mu potrzebny. Nie mozna
    > zjesc ciastka i miec ciastka, dlatego proponuje przeniesc niezbedne $$$
    > na instrument bezpieczny, a reszta zagrac agresywnie. Jak straci, to w
    > efekcie wyjdzie tak, jakby 100% kisil w tej swojej arce czy innym
    > wynalazku, stosujac polityke "nie akceptowania strat". Natomiast
    > potencjalny zysk jest wyzszy.

    a skad wiesz, ze akurat teraz potrzebuje kase? jezeli potrzebuje to umoczyl
    i tyle, bo sprzedac musi,
    inwestuje w fundusze (akcyjne i pochodne) te czesc oszczednosci, ktora
    dluuuugo nie bedzie mi potrzebna,
    a reszta procentuje (w granicach inflacji) na kontach oszczednosciowych -
    warto dywersyfikowac swoje pieniadze
    w dlugim okresie akcje rosna - popatrz sobie na wykresy

    > Patrz wyzej kto to jest inwestor dlugoterminowy. Na dlugi okres to mozna
    > kupic nieruchomosc albo kontrole nad dochodowym interesem. Bilety NBP,
    > akcje i inne wartosciowe wydruki w dlugim terminie moga stac sie papierem
    > toaletowym.
    a nieruchomosc sie zamortyzuje lub zuzyje moralnie, akce oczywiscie moga
    stac sie papierem toaletowym,
    jednak akcje to nie FA - roznica jest zasadnicza

    > Czy Ty sprzedajesz jakies fundusze? Bo ten motyw, ze straty nie ma dopoki
    > nie umorzysz jednostek to jak znalazl z jakiegos POKu. Kupilem fundusz po
    > 100pln sztuka, dzisiaj jest po 50. Kupilem za 1000 zlotych 10ju. Wyjasnij
    > mi ile jest wart moj majatek dzisiaj i dlaczego nie stracilem.
    jezeli kupiles 10 ju to nadal masz 10 ju i tutaj nic sie nie zmienilo, ale
    jezeli kupiles po 100
    a sprzedales po 50 to straciles 50% aktywow

    > Ewentualnie sam jestes umoczony i ta bajeczka sie pocieszasz. jesli tak,
    > to otrzasnij sie i sprzedaj. Kupuj jak rosnie i sprzedawaj jak jeszcze
    > rosnie, na p.b.wgpw ktos niedawno napisal i trudno sie z tym nie zgodzic.

    inwestuje w fundusze od 11 lat i jak na razie dobrze na tym wychodze, a tym
    ktorzy mysla, ze zawsze uda im sie kupic w dolku
    i sprzedac na gorce naprawde wspolczuje...
    wiekszosc inwestorow robi dokladnie odwrotnie

    jezeli ktos kupuje FA i za 3 m-ce bedzie musial sprzedac (wie o tym od
    poczatku) to dlaczego rozpacza jak stracil 20-30%?
    warto miec swiadomosc ryzyka, fundusze to nie automat do zarabiania
    pieniedzy

    RobertS

    ps
    podejrzewam, ze nigdy w fundusze nie inwestowales, przepisujesz tutaj to co
    przeczytales na innych grupach i tyle