    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <m9dspp$qo4$1@sunflower.man.poznan.pl> <m9eq08$9ch$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9gloc$59j$4@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9h5nl$5fi$3@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9hbff$iel$8@sunflower.man.poznan.pl> <m9hcca$imu$1@node2.news.atman.pl>
    <183wi49i78xjo$.1rbaarjy39qfh.dlg@40tude.net>
    <m9hem6$34n$1@node1.news.atman.pl>
    <54be0ec1$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <54be19fe$0$2651$65785112@news.neostrada.pl>
    <54be1fa6$0$21551$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9m1ke$dpl$1@node2.news.atman.pl>
    <54be8f0e$0$2152$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9m5e0$7uv$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 22 Jan 2015 07:33:00 +0100

    Dnia Tue, 20 Jan 2015 19:06:10 +0100, S napisał(a):

    > Nie znam się na giełdzie. A czy tam też MUSISZ sprzedać akcje?

    Chodzilo mi o to, ze sa oferty kupna, sa oferty sprzedazy, z roznymi
    cenami, no i jak kiedys MUSISZ sprzedac czy kupic, to spread jest jaki
    jest, a nie taki jakby sie chcialo.

    > Bo o ile
    > jestem w stanie zrozumieć, że spread nagle rośnie kosmicznie... niedawno
    > CHF w kantorach skup po 3,6, a sprzedaż po 5zł... o tyle nie wiedziałem,
    > iż MUSZĘ za tyle sprzedać. To sprawa kluczowa.

    Wrocmy jednak do pierwszej, bo dobry przyklad - jest zamieszanie na
    rynku, nie wiadomo co bedzie jutro, to kantor wystawia ceny 3,6/5.
    Godzisz sie lub nie. No i na forexie moze byc podobnie.

    > I to jest właśnie niesamowite... Zwykle aby zaciągnąć debet na koncie
    > musi być stosowna zgoda klienta, zbadana zdolność kredytowa itd. A tu
    > proszę... Przeczytałem relację klient, który wpłacił 20.000zł, zagrał na
    > foreksie i ma -30.000zł (Bank Ochrony Środowiska, BossaFX). Oczywiście
    > liczył się ze stratą 20.000, ale nie -30.000.

    Ale, jesli ja dobrze rozumiem, to jest niezrozumienie glownego
    mechanizmu gry na forexie (czy innych mechanizmach lewarowych).
    Tak ma byc, mozna duzo stracic, nie tylko depozyt.

    > Nie miał, bo mieć nie mógł.

    Trzeba je bylo wczesniej kupic :-)

    > A jak Ty się chcesz poznać nie korzystając z tego? Dwa lata korzystałem
    > z kantoru Aliora. Z sukcesami. Oto link do kantoru:
    >
    > https://kantor.aliorbank.pl/forex
    >
    > Być może to przypadek, a być może Alior celowo używa nazwy "forex" w
    > nazwie. Bawisz się w kantor, bank Ci proponuje forex - sądzisz, że OK -
    > mniejszy spread, swap - czemu nie. I już Cię ogolili.

    link to link, moze w nim i d**a pisac. Ja tam widze ze kantor na
    stronie napisano.

    > Operowanie walutą w kantorze i na foreksie nie ma ze sobą nic wspólnego.
    > Pierwszy to inwestycja, drugi hazard opakowany w inwestycję. Dziś już to
    > wiem, ale bank przekonywał, że tak nie jest. Naprawdę wierzysz, iż
    > użycie nazwy "forex" w adresie kantoru jest czystym przypadkiem?

    Ale co - zadzwonili z Aliora i namawiali Cie do przejscia na wyzszy
    poziom ? Przypadek.

    > Nie. Informacja, iż spread może wzrastać w sposób nieograniczony, a bank
    > obowiązkowo sprzeda Twoje pozycje. Wystarczyłoby. Szczerze? W ogóle bym
    > nie wszedł, gdyby banki się tym nie zajęły.

    > Tak, np. Alior Bank, mBank, BOŚ, ING... coraz więcej banków udostępnia
    > forex.

    Pomiedzy udostepnianiem a wciskaniem jest roznica :-)
    I Alior jak rozumiem udostepnia swoj kantor ?

    > Tylko w tym momencie za co ja płacę KNF czy bankom?

    KNF placisz za to, zeby w takim przypadku sluzyla pomoca i kara,
    bankowi, zeby to sie nie zdarzalo, ale jak sie zdarzy, to tak bedzie
    :-)

    > Problem się zaczyna, gdy ktoś myli się celowo na niekorzyść klienta.

    Problem sie zaczal, bo najwyrazniej ci komornicy to jakies panstwo w
    panstwie i kary na nich nie ma.

    J.