    From: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie odkładać "emeryturę"?
    Date: Wed, 13 May 2009 09:31:25 +0200

    > Co byście polecili?

    Witam,
    Założyłem sobie konto IKE Obligacje w PKO BP.
    To typowe konto IKE, które inwestuje wyłącznie w 10-letnie obligacje Skarbu
    Państwa. Więc z tego względu dosyć bezpieczne.
    Jak zakładałem to nie było praktycznie żadnych opłat poza jakimś minimalnym
    procentem za prowadzenie. Od maja wprowadzili dodatkowe opłaty za podjęcie
    pieniędzy już na emeryturze. Ale wydaje się, że nie jest to specjalne
    obciążenie, szczególnie jeśli zbierze się tam już jakać kwota. Nowe opłaty
    całe szczęscie są kwotowo a nie procentowo.
    Atutem IKE jest brak podatku belki jeśli pieniążki zostaną na koncie do 60
    roku zycia, albo 55 jeśli ktoś idzie na wcześniejszą emeryturę.
    Obecnie obligacje 10-letnie oprocentowane są na 7% rocznie (bez belki).
    Oprocentowanie indeksowane sa co roku w zależności od wskaźnika inflacji.
    W porównaniu do IKE lokata w mBanku jest to prawie rewelacja :)
    Pieniądze można dopłacać w dowolnym momencie. Limit na ten rok to ponad 9
    tyś. zł. Jedna obligacja ma wartość 100 zł, więc warto wpłacać w
    wielokrotnościach 100 zł.
    Wydaje mi się, że to niezłe rozwiązanie jeśli nie ma się dziesiątek lub
    setek tysięcy zł do zainwestowania np. w nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Bartnick