  • Data: 2012-02-17 09:52:01
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4f3e1a96$1@news.home.net.pl...

    > Poszukam jakichś ciekawych linków to podrzucę.

    Ze strony NASA - wąsy na kwarcu, którego końcówki przez producenta były
    pokryte czystą cyną, a potem został zlutowany ołowiowo (bo na przykład w
    motoryzacji, medycynie, wojsku ... nie obowiązuje (jeszcze) ROHS, ale
    elementów ołowiowych czasem już nie ma jak dostać, bo producenci elementów
    nie mają dwu linii dla każdego elementu).
    Widać, że nie całe nogi zostały pokryte przyzwoitą cyną (z ołowiem) i tam
    gdzie nie pokryte porosły wąsy.
    http://nepp.nasa.gov/whisker/photos/index.html#cryst
    al1
    Raster 0.4mm (pin 0,2mm, odstęp 0,2mm) we współczesnych scalakach nie jest
    niczym niezwykłym. Te wąsy są znacznie dłuższe.

    A tu cała galeria:
    http://nepp.nasa.gov/whisker/photos/index.html

    A tu różne artykuły (widzę tam też o tej elektrowni jądrowej):
    http://nepp.nasa.gov/WHISKER/

    Nie wiem na ile bardziej wiarygodne źródła są potrzebne.
    Ale politycy wiedzą jak zwykle lepiej.

    Wścieka mnie ten ROHS, bo od zawsze dążyliśmy do tego, aby nasze produkty
    działały 20lat bez problemu (te z 93 roku są nadal w użyciu) i na tym
    budowaliśmy markę firmy, a tu nagle przez piiiiiip którzy chcą się nachapać
    nam zabronili (chamstwo niemyte). Musimy robić szmelc. To się kłóci z moją
    naturą. Jak można być zadowolonym z siebie jak się robi szmelc.
    Nowa wersja ROHS (już wkrótce) będzie wymagała dla każdego urządzenia kwitu
    z pełnym wykazem użytych substancji. W urządzeniu kilkaset elementów, taki
    raport dla jednego elementu to typowo ze 3 strony (nie wnikałem jeszcze co
    tam jest ważne, a co zbędne, że aż 3 strony). No i trzeba będzie wyszukać
    pozycje wspólne i je posumować i jeszcze ocenić ile lutowia się zużyje na
    sztukę, ile topnika odparuje, a ile zostanie......
    P.G.