    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ile w koncu tego jest
    Date: Sun, 08 Nov 2009 01:58:24 +0100

    Zbyszek wrote:

    > Skoro zrywasz z abstrakcją to dodajmy, że
    > Ki Thai nie wszystko pożycza, sporo inwestuje w Usiackowe
    > firmy, a generalnie jest z biednej rodziny. Ale jest w pacie,
    > póki Usiack ma drukarnie pieniędzy i powszechne poważanie.
    > I tu zgoda, jego sytuacja jest lepsza jeszcze wiele lat.
    > Mimo tej trudnej sytuacji Ki Thai dużo inwestuje
    > też w Ciemny Ląd, gdzie kryją się różne szanse. Inwestuje swoje, nie
    > pożyczone,
    > a różnicę chyba wyczuwają gracze giełdowi. I nie nazwałbym go głupkiem,
    > bo startował z bardzo trudnej pozycji a teraz dochodzi do czołówki.

> [...]
    Co będzie tego nikt nie wie. Na razie widać, że Usiack sobie nieźle radzi.
    Królowie średniowieczni musieli pozabijać swoich bankierów. Pewnie
    dlatego,że bankierzy pożyczali nie tylko za procent ale i za wpływy. Jak te
    się stały zbyt dokuczliwe to trzeba było wpływy skrócić. O głowę. Usiak się
    uczy. Pożycza przez giełdę. Teoretycznie to wie z gazet kto mu pożycza.
    Wszystko trzeba umieć robić. Brać kredyty też. No i wiarygodność Usiaka też
    nie spadła mu z nieba. Gdybym ja miał taką wiarygodność natychmiast bym
    poszedł tą drogą. Niestety Polacki nie umie znaleźć drugiego Ki Thaia. Jak
    się znajdzie jakiś to chce bardzo wysokich cen za kredyt. Nie każdy ma z
    górki. Są tacy co muszą cierpieć za miliony i na mnie padło. To że Ki Thai
    startuje ze złej pozycji to jego wina. Nikt go w to bagno nie pchał, sam
    sobie to ustrugał. Kto rozsądny pali książki i zabija uczonych w piśmie albo
    goni ich do świń? To, że zaczął pożyczać Usiakowi, nierobowi i birbantowi,
    to też jego wybór. Ki Thaia nazwałem głupkiem przewrotnie chciałem pokazać,
    że dług to nie diabeł wcielony. Umrzeć z nadwyżkami to tak jakby życie
    stracone na wypracowanie nadwyżek wyrzucić do kosza. Życie to nie gra
    komputerowa gdzie można trzy razy zacząć. Usiack to wytrawny gracz. Była
    szansa to natychmiast ją dostrzegł i wykorzystał. Zanim Ki Thai się
    zorientował to już siedział po szyje w gównie. Inwestycje Ki Thaia to zwykłe
    puszczanie bąbli. Sra nadwyżkami tak jak Abdul swego czasu. Abdul sprzedaje
    ropę Usiakowi i zaraz w zębach niesie z powrotem te dolary do niego by coś z
    nimi zrobić. Zamiast się śmiać z Usiaka to trzeba by się pilnie od niego
    uczyć. Nikt nikomu nie zabrania drukować. Polacki też może drukować. Ale
    jakby zaczął to robić to wszyscy dookoła umarli by ze śmiechu, a sam Polacki
    z głodu. Usiack ma łepetynę do interesów.