  • Data: 2009-07-03 10:34:17
    Temat: Re: inflacja
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "skippy" <m...@o...the.moon> napisał

    > VAT nie płacisz nie wydajac kasy.
    > A w takim przypadku zaden podatek nie ma znaczenia.
    > Wydając kase płacisz go i de facto znakomicie sie to przekłada w związku
    > z powyższym na przychód.

    Płacę, bo jest i tak wliczony w cenę, którą z góry znam. Nie obchodzi mnie
    co się na tę cenę składa, dopóki VAT jest stały i mam świadomość jego
    istnienia. Tak czy siak muszę wydać pieniądze, jeśli coś zamierzam kupić, a
    jeśli uważam, że mnie nie stać, to nie wydaję albo kupuję taniej. Co za
    różnica, czy zapłacę za coś 20 zł (z VAT) czy 20 zł (bez VAT, ale za to z
    narzuconą przez sprzedawcę większą marżą)?
    Idąc dalej - likwidacja VATu spowodowałaby jedynie jednorazowy spadek cen,
    który w miarę wzrostu inflacji, w sposób sucesywny tak czy siak doszedłby
    do poziomu cen z VAT'em. Sytuacja wróciłaby do punktu wyjścia, a budżet
    miałby kolejną dziurę ;-)