  • Data: 2007-08-11 08:31:59
    Temat: Re: jak to naprawde jest z tą autoryzacją karty?
    Od: "MAriusz H." <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to zależy co masz na myśli.
    >
    > rozróżnij karty z chipem i karty magnetyczne od
    > kart potwierdzanych podpisem i kart potwierdzanych pinem.
    >
    > karty z chipem są bezpieczniejsze, bo wykonanie ich kopii nie jest takie
    > proste.
    > karty potwierdzane pinem, są największą pułapką jaką bank wymyślił na
    > klienta.
    >
    > kartę z chipem tak, ale bez pinu.

    Chip czy pasek magnetyczny jest takim samym dla mnie nośnikiem jak
    dyskietka, cd, hdd, itp.
    Jedyną różnica może między nim być w kodowaniu informacji ...
    idąc dalej tym śladem wszystko zależy co chcesz zrobić z ta kartą? Czy
    chcesz się dowiedzieć jakie faktycznie kryje informacje ... czy chcesz tylko
    klonować kartę i okraść właściciela (i w tym przypadku nie potrzeba ci łamać
    kodowania - klonujesz bit po bicie).
    Wniosek: mogą wymyśleć kartę z dyskiem twardym ... a i tak to nie podniesie
    bezpieczeństwa.

    Wracając do autoryzacji Pin czy podpis ... co za różnica .... jeśli nie ma
    autoryzacji.

    Patrząc ogólnie na sytuację czym jest karta?
    To informacja kim ja jestem.
    Czym jest autoryzacja?
    czy ja to na pewno ja.

    Banki powinny popracować nad autoryzacją.
    Może autoryzacja powinna wyglądać tak: pin + token lub pin + odcisk palca.

    Co do przyspieszenia transakcji realizowanych np. na autostradach, wystarczy
    jeśli zamontują system radiowej autoryzacji (nie pamiętam jak się ten system
    nazywa). Mam na myśli autostrady "nie Polskie". W Polsce powinno się wpierw
    zrobić porządek z opłatami/podatkami za drogi (by nie płacić kilka razy za
    to samo), i z jakości dróg