  • Data: 2009-10-29 13:39:28
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 29, 2:23 pm, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:5ffdf6a6-2b88-4325-b66e-42433cd6051b@
    v30g2000yqm.googlegroups.com...

    > Lepiej pózno niz wcale;)))

    > 2mln osób to nie przeszkadzało. Ludzie potrafią liczyć- szczególnie
    > depozytariusze i jak im sie to opłaci to ponoszą te koszty

    I ponownie - czy to aby napewno jest to te 2 miliony spoleczenstwa,
    ktore potrafi liczyc?

    Nie zebym sie czepial ale statystyka nie klamie - klienci SKOK to
    ludzie niezamozni, mieszkancy malych miasteczek. Czesciej jednak
    pozyczkowi jak depozytowi.

    Podpierasz sie argumentem 2 mln klientow SKOK - ale dla mnie to zaden
    argument. Gdyby to bylo 2 mln klientow z segmetu personal/private
    banking. Klientow nadplynnych, zarabiajacych 2 X srednia krajowa i
    wiecej. To bylby to jakis argument.

    > Ale to juz chyba nie wina Skoków że tak jest.

    Poniekad tak. Skoki ksztaltowaly uregulowania prawne, na podstawie
    ktorych obecnie dzialaja.

    > Z tym systemem bankowym to jest tak że nikomu nie zależy na tym aby Skoki
    > były do niego włączone.

    Mi zalezy :)

    > Banki obudziły się z ręką w nocniku i teraz robią lament.,

    Banki nie robia lamentu i nie obudzily sie z reka nocniku. Najwiekszy
    lament robia politycy - bo SKOK sa powiazane z opcja X i poza kontrola
    panstwa. To sie nie podoba opcjom X,Y,Z.

    Wiekszosc klientow SKOK to klienci, ktorymi banki sa srednio
    zainteresowane.

    Chyba, ze mowimy o bankach z segmentu consumer finance - ale to jednak
    mniejszosc.

    > A same wcześniej nie były zainteresowane obsługą tej grupy klientów która
    > obsługuja Skoki.

    I pewnie dalej nie sa.

    > Rynek się bankom skurczył to spojrzały w kierunku tego segmentu i robią
    > larum.

    E tam. Rynek sie nie kurczy. Dalej ok 40 % naszych rodakow nie ma
    konta w banku.

    > A wcale nie maja lepszej oferty(mówie tu np o szybkich pożyczkach
    > gotówkowych, RORach, lokatach terminowych)

    Daj spokoj oferta bankow bije na glowe oferte skok'ow w kazdym
    segmencie.

    SKOK'i nie konkuruja z bankami cena i jakoscia - konkuruja np. lepsza
    ocena zdolnosci kredytowej.

    Klienci SKOK nie wybieraja przeciez kas z uwagi na ich tania i
    uniwersalna oferte. Banki sa tansze i nie wymagaja wpisowych/udzialow
    czy wkladow [co z tego, ze wklad moze byc zwrotny skoro trzeba 100 zl
    zaplacic na "wejdziu" - jak po tygodniu bede chcial odejsc to moge
    nawet rok czekac na zwrot - zalezy od statutu spoldzielni].

    Czasami wyzszy % na lokatach nie pokrywa strat zwiazanych z wysokimi
    kosztami "bycia" klientem SKOK.

    Nie zapominajmy, ze w SKOK'ach wystepuja takze miesieczne skladki
    czlonkowskie.

    > Jakie przywileje masz na myśli?

    Brak wielu obciazen administracyjno-prawnych. Banki sa zmuszone do
    utrzymywania rezerw w NBP, oplacania kosztow funkcjonowania nadzoru
    bankowego, placenia skladek na BFG itp. itd.

    > Ja uważam że to żadne rozwiązanie.

    Gdyz? Skoro nie ma roznicy miedzy SKOK'iem i BS'em to po cholere dwa
    takie same byty? Logika i racjonalizm funkcjonowania panstwa wymaga
    zeby dwa jednakowe podmioty sprowadzic do jednego.

    > Uważam ze na naszym rynku jest miejsce również dla Skoków
    > Ich odpowiedniki działaja z powodzeniem w innych krajach to mogą i unas..

    Wiesz, ze w wielu innych krajach SKOK = Bank spoldzielczy? Tzn. nie ma
    formy banku spoldzielczego tylko forma kasy.

    W wiekszosci krajow kasy sa po prostu bankami spoldzielczymi. Takimi
    jak nasze BS'y.

    Komu i do czego jest wiec ten sztyczny i nielogiczny podzial na banki
    spoldzielcze i kasy w Polsce? :)