  • Data: 2013-07-12 22:38:15
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Nie wiem na jakiej zasadzie pomoże, ale w moim przypadku przecięcie
    > antenki pomogło!

    Tylko pamiętaj, że ją można (być może łatwo) naprawić.

    > Poprzednio wszystkie moje transakcje bezstykowe na kwoty do 50 zł były
    > akceptowane bez autoryzacji, a po przecięciu antenki wszystkie operacje
    > odbywają się on-line i są autoryzowane PIN-em.

    Szczerze mówiąc nie rozumiem jaka idea przyświeca twórcom tej
    "technologii". Transakcje bezstykowe, przy których nie mamy pewności,
    czy nie jest to fraud (atak z tunelem jest praktycznie nie do obrony,
    jest oczywisty i wynika z podstawowych założeń), nie są autoryzowane.
    Dokładnie takie same transakcje stykowe, w przypadku których wiemy, że
    oryginalna karta jest fizycznie podpięta do czytnika (nie wiemy czy do
    naszego, ale w wersji minimum musi być fizycznie ukradziona) - są
    PINowane i autoryzowane. Nie żeby oczywiście ta autoryzacja robiła
    aż tak wielką różnicę.

    > Facetowi buchnęli kasę z konta, a my mamy aż za dużo przypadków
    > potwierdzających praktykę banku, że w takiej sytuacji standardowo
    > obciąża się klienta kosztami fraudu do wysokości 150 EUR.

    Tak jest jeśli chodzi o transakcje utraconą kartą.
    Natomiast co się dzieje, jeśli okaże się, że transakcje zostały
    przeprowadzone tą kartą (z proxy)? Coś słabo widzę taką reklamację.
    --
    Krzysztof Hałasa