    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kilka pytan na temat kart debetowych
    Date: Fri, 23 Jun 2006 20:18:00 -0500

    f...@g...com wrote:
    > Jak w temacie:
    > - jest punkt uslugowy, ktory akceptuje tylko karty kredytowe. mam karte
    > debetowa w inteligo z mozliwoscia wykonywania platnosci przez
    > internet/telefon (ma dodatkowe cyfry na odwrocie) i w tym punkcie moge
    > dokonywac platnosci. czy tak bedzie z kazda karta posiadajaca owe
    > dodatkowe cyfry cvv/cvc? czy mozliwosc wykonania operacji "niby
    > kredytowej" wynika z czego innego?

    Karty różnią się sposobem obciążania ciebie jako klienta.
    Transakcja kartą debetową obciaża bezpośrednio twoje konto bankowe w
    momencie transakcji. Karta debetowa jest wydawana do konkretnego konta
    bankowego.

    Transakcja kartą kredytową jest dopisywana do rachunku karty

    (wcale nie musisz mieć konta w danym banku, żeby mieć ich kartę
    kredytową , jak ci dadzą :) )

    i raz w miesiącu zestawienie takich transakcji jest przedstawiane tobie
    w postaci wyciągu do zapłaty w określonym czasie. Zwykle kilkanaście,
    kilkadziesiąt dni. Zwykle nie musisz spłacać całości, musisz spłacić
    określone minimum, ale wówczas bank przy następnym wyciągu doliczy sobie
    "profity" za niespłacenie wszystkiego.

    Czy karta jest płaska, wypukła, okrągła, czy kwadratowa nie ma to
    żadnego znaczenia.

    Do tej pory nie wiem jak , ale karty debetowe i kredytowe jakoś są
    rozróżnianie, czy to na poziomie karty, czy też na poziomie już twojego
    banku.
    Po prostu musisz sprawdzić czy tam gdzie tak napisali to twoja karta
    przechodzi czy też nie.
    Z tego co praktykowałem, karty inteligo przechodzą jako karty kredytowe.
    Karty Eurobanku np. też. Inne nie wiem, bo te testowałem.