eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikłopoty z lukas bankiemRe: kłopoty z lukas bankiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kłopoty z lukas bankiem
    Date: Fri, 29 Jul 2005 21:53:34 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 90
    Sender: p...@v...pl@xdsl-4727.wroclaw.dialog.net.pl
    Message-ID: <a...@4...com>
    References: <dcdv9q$p1p$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: r...@a...net.pl
    NNTP-Posting-Host: xdsl-4727.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.onet.pl 1122666818 10864 81.168.255.119 (29 Jul 2005 19:53:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 29 Jul 2005 19:53:38 GMT
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    User-Agent: Hamster/2.0.5.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:359213
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 29 Jul 2005 19:16:10 +0000 (UTC), w <dcdv9q$p1p$1@inews.gazeta.pl>, "cleo"
    <c...@g...pl> napisał(-a):

    > 1) NIe moglam ich wybrac z bankomatu - lukas bank nie ma swoich bankomatow -

    Ma. Ale nie jest ich dużo -- patrz lista na stronie Lukasbanku.

    > wiec weszlam do oddzialu banku i odstawszy ponad pol godziny, wybralam
    > pieniedze, zaplaciwszy 5 zl prowizji. Czy bank mial racje, pobierajac
    > prowizje? Przeciezz ostalam zmuszona niejako do wybrania swoich pieniedzy w
    > ten sposob. To nie byl moj wybor.

    Tego akurat nie wiem :) Kiedyś na pewno mieli możliwość wyceny tej usługi,
    wątpię czy coś się zmieniło. No, ale zakładając konto chyba liczyłaś się z
    ograniczoną liczba bankomatów i zapoznałaś się z cennikiem?

    > 2) Na tzw. lukaslinii otrzymalam informacje, ze pieniedze beda widoczne po 24
    > godzinach.

    Tzn. chodzi o wpłatę w oddziale?

    > Niestety, tak sie nie stalo. Zatankowalam na stacji i nie moglam
    > zaplacic za benzyne (byla godzina 21, sobota). Placowki oczywiscie nieczynne,
    > platnosci karta nie moge zrealizowac, podjechalam do bankomatu - to samo,
    > czyli "brak srodkow na koncie". Jak zadzwonilam w
    > poniedzialek, "doprecyzowali", ze te 24 h to maja byc ROBOCZE... Tyle, ze ja

    W sumie to dziwne -- przez net kasa widoczna jest natychmiast (po ręcznej
    aktualizacji). Czyżby w Lukasie kasa była dostępna dopiero po własnoręcznym
    zalogowaniu się przez net? :))

    > Dalej. Na dzien powiedzmy 10 kazdego miesiaca mam zalozone zlecenie -
    > platnosc do innego banku. Bank, pomimo braku srodkow na koncie (dzien
    > wczesniej i dwa dni wczesniej byly realizowane platnosci karta platnicza,
    > ktore spowodowaly - po ich rozliczeniu - ze na koncie tego dnia nie bylo juz
    > 450 zl, tylko niecale 400), wykonal przelew, "dopozyczajac" mi pieniadze za
    > drobna oplata 30 zl (kara).

    Dziwna praktyka. Tych przelewów w ogóle nie powinien bank wykonać, ewentualnie
    pobrać tylko zwykłe odsetki od debetu. Chyba że utrzymywałaś stan ujemny przez
    dłuższy czas -- wówczas zapewne zgodnie z TOiP mogli obciążyć opłatą karną.

    > Nastepnie jeszcze 2 razy "dopozyczyl" mi
    > pieniadze (nie pobierajac tym razem oplaty), poniewaz dokonalam dwoch
    > kolejnych platnosci, nie wiedzialam bowiem, ze bank wykonal zlecenie mimo
    > braku srodkow na koncie.

    Hmm, a to już dziwne jak tego dokonałaś... przez net widać raczej wyraźnie co
    sie wykonało, a co nie...

    > Czy bank ma prawo w ten sposob postepowac?

    Za mało danych -- generalnie pewnie ma.

    > Kilkukrotnie pisalam w tej sprawie do banku mowiac, ze nie zycze sobie
    > takiego rozwiazania; ich zdaniem, nie ma innej mozliwosci; zaznacze jeszcze,
    > ze - nauczona doswiadczeniem - dzwonie i pytam w takich "podbramkowych"
    > sytuacjach (na infolinie) o stan konta; nie sa w stanie podac mi ostatnich
    > wykonanych operacji.
    > Co mam z tym zrobic?

    Zmienić bank. System w Lukasie tak działa i kropka. Aktualny stan konta masz
    dostępny przez net -- wystarczy klinąć Aktualizacja. Jest on wówczas nawet
    bardzo aktualny :)) Przez telefon lepszej informacji o koncie od tego chyba nie
    uzyskasz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1