  • Data: 2004-10-11 12:45:26
    Temat: Re: kolejki-dajcie sobie spokój
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dokladnie

    > Tia, jasne, kolejki w koncu sluza zaciesnianiu wiezi
    > spolecznych. Wymianie kulturalnej i swiatopogladowej. Mozna sie
    > pochwalic tym i owym. Komplementy sobie prawic. Po prostu rozkosz.

    Następny. Pisałem już obok, napiszę jeszcze raz. Akcje PKO są
    sprzedawane w typowo komunistycznym stylu - taniej niż są warte ale za
    to temu kto się pierwszy dopcha. Reliktem komunizmu jest człowiek,
    który wymyślił tą właśnie technikę sprzedaży.

    > No, jasne byly super.

    Były super. W porównaniu z alternatywą - czyli bijatyką o to kto się
    pierwszy dopcha do lady - kolejki są super i dobrze świadczą o
    ludziach którzy spokojnie w nich stoją i utrzymują porządek.

    Zdecydowanie nie super jest natomiast to, że kolejki w ogóle były
    potrzebne. W komunie było tak gdyż towarów było mniej niż wynosiło
    zapotrzebowanie (a to z kolei wynikało z sprzedawania ich po
    nierealnej cenie, ta z kolei z ogólnej księżycowej ekonomii). Pod PKO
    BP jest tak bo znowu, akcje mają być po niższej niż ich wartość cenie.

    Akcje PKO BP można było sprzedać na prostej giełdowej zasadzie - każdy
    chętny składa (powiedzmy przez miesiac) zlecenia z informacją ile
    akcji chce kupić i PO ILE. Potem sprzedajemy w kolejności oferowanej
    ceny. Państwo zarabia godziwe pieniądze a kolejki i inne cyrki są po
    prostu zbędne.

    Tyle, że przy tej zasadzie nie można by sprzedać pakietów akcji -
    poniżej wartości - wybranym 'dużym' inwestorom. I pewnie dlatego mamy
    cyrk, jaki mamy.