  • Data: 2008-02-27 09:17:37
    Temat: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:Hi1xj.8601$ay3.151@newsfe5-win.ntli.net...

    > Podobnie bys mial i w UK. Po kilku dobrych latach spedzonych w UK dochodze
    > do wniosku, ze w Polsce sa "wirtualne" banki - taki kraj do testow.

    Stopnia on-line'owosci jaki jest w PL oraz szybkosci przelewow, nie
    spotkalem w zadnym innym kraju. Akurat pod tym wzgledem jestesmy mocno do
    przodu w stosunku do reszty, az dziwne.

    > W UK ebanking byl wdrazany po latach istanienia takowego w Polsce,
    > pomineli wszelkie bledy, pomylki ect.

    Mnie sie raczej wydawalo, ze oni wdrozyli wczesniej i sie przestali rozwijac
    pewien czas temu, a w PL wrozyli pozniej a w zwiazku z tym uzyli lepszych
    rozwiazan technologicznych.

    > Generalnie mi sie bankowosc ogolnie nie podoba, ale jesli juz mam
    > wybierac, to wybiore oczywiscie ta angielska, chocby dlatego, ze jest
    > darmowa.

    W PL jak sie nie ograniczasz do jednego banku da sie zrobic tak aby wszystko
    bylo za darmo. Co prawda w przypadku kart kredytowych sa jeszcze te zenujace
    warunki co do ilosci albo kwot transakcji, aby bylo to za darmo, ale zmierza
    to powoli do calkowitej darmowosci. Natomiast prowadzenie rachunku i
    przelewy da sie zrobic za darmo w miare latwo. Czekow tu praktycznie nie
    uzywamy to i nie ma z nimi problemu.

    Mamy tez "nowinki, jak PayPass z MC. Klopotem w PL jest niekompetencja
    szeregowych pracownikow bankow, ale to zapewne pochodna ich zarobkow. Nie
    wiem jak jest w UK, nie wiem nawet jak jest w innych krajach, bo w zasadzie
    wszystko zalatwiam zdalnie.

    Po przyjrzeniu sie ofertom zagranicznym, choc to moze smiesznie zabrzmi,
    uwazam ze technicznie PL jest w czolowce, a tym co jest do poprawienia jest
    przede wszystkiim podejscie do klienta. Nie wiem jak w UK z tzw. elastycznym
    podejsciem do klienta, czyli z odstepstwami od standardowych procedur. w PL
    z tym glownie widzialbym problem, czyli w robieniu z jakiejs formalnej
    glupoty problemu nie do przejscia.

    marekz