    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto + dzialalnosci gospodarcza
    Date: Thu, 3 Aug 2006 23:39:04 +0200

    Użytkownik "JotKa" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eato0g$ghf$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > IMHO to nie jest problem, zazwyczaj masz zdefiniowaną
    > działalność w przewadze, taką główną. Tyle.

    Moga nie chciec otworzyc B-E jesli nie ma PKD na liscie
    przyporzadkowanej do B-E, wiec to jest podstawowy problem.

    > To juz po pierwszych 6 przelewach (3x zusy, 2x podatki + jeden
    > inny)/ miesiąc koszty się zrównują, przy kolejnych rosną na
    > niekorzyść BC.

    B-C jest gorszy (bo jak chcesz miec karte VE, to placisz za nia 3
    zł/m-c a przelewy masz platne), ale ZUS/US jest nadal za darmo.
    Pozostale przelewy sa po 0,50. Cen w placowce i przez telefon nie
    znam, bo nie korzystam. Staram sie napisac, ze nie do kazdego PKD
    moga chciac zalozyc B-E i klient moze byc skazany na B-C, ktory
    jest gorsza oferta (moze byc lepsza dla kogos kto nie potrzebuje
    karty). Ja na przyklad chcialem B-E i nie otworzono mi, fakt ze
    sie specjalnie nie upieralem. Efekt jest jednak taki, ze
    prawdopodobnie zamkne ten B-C za miesiac.

    > Zresztą nie wiem czy 0,50 zł, 3 zł a nawet 6 zł to jest powód do
    > rozważań. Przy tym poziomie kosztów ważniejsza jest
    > funkjonalność, wygoda użytkowania, kompetentna obsługa. W BE
    > możesz mieć konto pomocnicze do głównego (wyżej oprocentowane)
    > bez dodatkowych opłat.

    W B-C podobnie rachunek lokacyjny jest bez oplat, choc jego
    otwarcie jest jednorazowo platne (chyba 9 zł).

    Oczywiscie kwoty, o ktorych dyskutujemy sa smieszne. Ale gdyby
    wszyscy to po prostu olewali, banki nie mialy by potrzeby
    poprawiania swoich ofert. Warto wiec wybierac optymalne
    rozwiazania, bo to sie przeklada na popularnosc najlepszych ofert.

    marekz