    From: Villgefortz <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto oszczednosciowe mBank
    Date: Sat, 25 Sep 2010 08:07:28 -0700 (PDT)

    > W końcu Grupa BRE ma też prawo do jednego, szczerze zadowolonego, klienta...
    >
    > W.

    Przesadzacie... Teza, że mBank nie nadaje się do oszczędzania pojawiła
    się na grupach już jakiś czas temu, ale pokrycie w rzeczywistości ma
    kiepskie. Wszystko zależy od oferty i uwarunkowań dla konkretnego
    klienta. Prosty przykład - ja trzymam na jednodniówkach więcej
    pieniędzy niż w EB, bo EB daje obecnie 4,05% a mBank - 4,17%. W
    dodatku w mBanku mam konto podstawowe, więc dostęp do pieniędzy w
    razie potrzeby - błyskawiczny (4 wypłaty w miesiącu wystarczają w
    zupełności). Oczywiście, można powiedzieć że 4,17% nie jest dla
    wszystkich (oferta na 4% sama w sobie nie jest powszechna, choć też
    nie jakoś elitarna, a aby zyskać dodatkowe 0,17% trzeba trochę
    pomyśleć i policzyć - przy czym są to wyliczenia na poziomie
    matematyki ze szkoły podstawowej), ale mimo wszystko widać, że
    generalizowanie prowadzi na manowce.

    Open rzeczywiście daje więcej, ale różnica nie jest już tak duża jak
    do niedawna (4,85% jeżeli dobrze pamiętam na 3M), a przy tym pieniądze
    trzeba zamrozić na dłużej. Poza tym gość może nie mieć zaufania do
    Opena i wcale mu się nie dziwię (mimo że w ramach dywersyfikacji też
    trzymam tam pieniądze).

    A sarkastyczne pytania o dilera czy odsyłanie do archiwum grupy
    proponowałbym sobie podarować...

    V.