  • Data: 2009-12-21 21:29:13
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Chmielewski" news:7pa5pnF3rqmu7U1@mid.uni-berlin.de

    > No wlasnie - dlaczego to zdechlo?
    > Chyba nie globalizacja, ale zabrali sie do tego od d... strony - karta
    > Polcard byla tylko karta Polcard; niemiecka karta EC jest jednoczesnie
    > karta Maestro i mozna uzyc ja poza granicami Niemiec.

    Nie mam pojęcia... może upadło, że ten projekt powstał w Polsce..., banalne
    ale w przypadku wielu rzeczy bardzo prawdziwe. Albo czas nie był
    odpowiedni - prywatyzacja banków itp. Luźne przypuszczenia z mojej strony,
    ale poważnie nie mam pojęcia dlaczego tego nie dało się rozwijać w
    powiązaniu z globalnym systemem (visa bądź MC), który brał by na siebie
    szeroko pojętą obsługę karty po za granicami Polski.

    A jeżeli jesteśmy już przy lokalnych systemach to znalazłem coś takiego,
    odnośnie Francji.
    fotka francuskiej karty:
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Face_carte_visa
    _electron_2.jpg