  • Data: 2009-12-21 22:05:02
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pmlb" <p...@d...com> writes:

    > Jeszcze raz ci napisze, ja nie slyszalem by ktos przeja dane logowania
    > poprzez "podsluch" lecacych pakietow szyfrowanych kluczem 128bit+

    Klucz to sprawa wtorna, najpierw nalezy powiedziec sobie o algorytmach:
    pseudolosowych, skrótów, szyfrowania symetrycznego, nastepnie
    asymetrycznego, uniewazniania certyfikatow, itd. itd. Dobrze tez byloby
    poczytac polityke wystawcow certyfikatow, przejrzec w ogole domyslna
    liste wystawcow (root), skonfrontowac z lokalnymi zasadami. Jak myslisz,
    czy 128-bitowy klucz RSA jest "silniejszy" od 56-bitowego klucza DES?

    > Wiec skoro masz pojecie to wiesz, ze jeszcze sie nie zdarzyl przypadek
    > by ktos podsluchal dane szyfrowane, zdekodowal je i wykorzystal.

    Bez zartow. Takie rzeczy dzieja sie codziennie. Jedyne co mozna
    powiedziec to to, ze nie kazda instalacja, transmisja itp. jest
    podatna na dany atak :-)

    Albo inaczej: prawidlowe i caly czas uaktualniane instalacje _raczej_
    nie sa podatne na publicznie _znane_ ataki - ale lista warunkow nie jest
    krotka. Typowo skonfigurowany Firefox albo inny IE jest podatny na znane
    ataki, np. przy uzyciu wyludzonego certyfikatu oraz jakiejs zdrady
    z DNSem (np. poisoning) lub routingiem (byl nawet znany przypadek
    wyludzenia certyfikatow dla microsoft.com - masz jeszcze jakies
    zludzenia?).
    --
    Krzysztof Halasa