  • Data: 2010-03-02 22:19:26
    Temat: Re: kredyt hioiteczny?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m37hpud2cn.fsf@intrepid.localdomain...

    > Z tego wynika tylko, ze tej kasy sa "grube miliardy". W to chyba nie
    > watpiles?

    I sie powieksza?

    > Tylko tak myslisz, nie rozumiejac co tam jest napisane.

    No jasne, ty rozumiesz... i raz mowisz tak a raz tak.

    > A nie pomyslales, ze po prostu bank emisyjny obserwuje sytuacje na rynku?

    Serio? I jak ja spale w kominku kase to tez zobaczy?

    > A czym sie od niego rozni? Oprocz kwestii ustawowych ("w rozumieniu
    > ustawy")?

    Pewnie, to dlaczego nie ma weksli zamiast pieniedzy?:))

    > Z nadmiernej emisji, przeciez nie z powietrza.

    No to kto zleca ta nadmierna emisje?

    > Musialbys sprecyzowac czego dokladnie nie rozumiesz - ja tu nie widze
    > nic niezwyklego.

    Kto emituje nadmiar i na jakiej podstawie. Dlaczego zawsze jest wiecej
    kredytow niz depozytow skoro kredyt to 1:1?

    > Ja nie jestem bankiem emisyjnym, wiec to bez znaczenia.

    A to bank emisyjny tylko przejmuje?

    > Przeczytaj sobie np. ustawe o NBP.

    Czytalem - z tego co widze ty nie! Opierasz sie wylacznie na informacji "od
    kogos".
    Przytocz mi fragment w ktorym pisze, na czyje polecenie i kto?

    > Nie. Przeciez rzad nie ma prawa do emisji.

    > Niczego podobnego nie sugerowalem. Moze powinienes skontaktowac sie
    > z niejakim A. Lepperem, on sie w takich teoriach specjalizuje.

    Hehehe, no widzisz, ja ma to do siebie, ze lubioe czasem cos poczytac i
    wyobraz sobie, ze przeczytalem program wyborczy samoobrny - i wiesz co...
    nic tam nie ma o dodrukowaniu pieniedzy! Moze miales na mylsi Kaczynskiego
    lub Tuska? Bo z tego cop ja pamietam to wlasnie za Buzka (czyli PO i PiS)
    wzieto najwieksze pozyczki czyli dodrukowano pieniedzy przy prezesostfie
    geinuszu balcera.

    > Przeciez napisalem o tym wielokrotnie.

    No to znaczy kto, bo raz piszesz tak raz inaczej, uscislyjmy:
    bank czy rzad?

    > Nie. RPP = rada polityki pienieznej. Wczesniej to byl po prostu (prezes)
    > NBP.

    RPP jest nazdorem bankowym Przecztaj ustawe o NBP! Ktora sam mi dales, tam
    pisze o tym.

    > Bardzo smieszne.

    No smieszne. Bo jak dobrze przeczytasz ustawe o NBP to sie dowiesz, ze to
    RPP ima wieksza wladze niz prezydent z premierem razem wzieci.

    > Nie, rzad jest niezalezny od RPP, na tyle na ile inne podmioty sa
    > niezalezne od RPP (bo przeciez nie ma nikogo ani niczego calkowicie
    > niezaleznego od swiata zewnetrznego - ale czy to znaczy, ze RPP i rzad
    > decyduja o posunieciach Kowalskiego, albo odwrotnie?).

    Nawet w wiekszym stopniu niz ci sie wydaje!
    Wystarczy by RPP podnioslo stpy procentowe i juz Kowalski piszczy i moze
    nawet straci dom....

    > Cos takiego. I jeszcze RPP itd. pewnie.

    A tak nie jest?
    Ile jest czysto polskich bankow? Jaki maja udzial?
    Co sie stanie jak banki obce nagle wycofaja wszystkie pieniadze z polski?
    Dlaczego RPP jest niezaleznym organem od rzadu? W czym jest obawa jak by RPP
    byla podlegla rzadowi, ze co zrobi?

    > No jasne, zwlaszcza w UK wszystkie banki sa panstwowe (a to ze
    > w Londynie jest najwiecej bankow amerykanskich to tylko propaganda
    > Jankesow).

    Odzialy to odzialy, nawet NBP jest chyb a w Londynie, ale to nie oznacza, ze
    te banki amerykanskie w Londynie maja 80% wszelkich srodkow finansowych w
    UK - prawda?
    Odzialy to odzialy chyba mylisz znow pojecia. Sprawdz, czy w UK cale finanse
    naleza do USA.