  • Data: 2017-06-02 09:59:25
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 16:51:52 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2017-06-01, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    jest mało realna. Bo nawet jak kurs spadnie to pewnie oprocentowanie wzrośnie...

    > Wystarczy że wyjdziemy z recesji i np. ogłosimy (ponownie) chęć wejścia do strefy
    Euro.
    > W końcu w 2011 mieliśmy być w strefie, wg zapowiedzi polityków z 2007 roku.
    > Takie to nierealne? Ok w perspektywie najbliższych jeszcze 3 lat pewnie nie,
    > a potem?

    No realne jest ale jak zajrzysz na kursy walut w ostatnich 20 latach to mimo ze
    mielismy momenty wyjscia z recesji trend jednak jest zwyzkowy i nie wraca na długo.

    Ten 2008 to sie nie powtórzy a jak sie powtórzy w mniejszym stopniu to tylko na
    chwile.

    Pamietam akcje z tanim dolarem jak byl po 2pln czy cos i znajomi brali kredyty w pln
    aby te USD kupic i kredyt w nim splacic.
    Taka akcja przewalutowania robiona "ręcznie".
    Udawalo im sie 20% kredytu awansem zyskac.

    No, gdyby do naszej dyskusji dopuscic wariant przewalutowania na dołku to spoks, moge
    sie zgodzic ze da sie lekko sytuacje poprawic ale bez opcji przewalutowania w dobrym
    momencie słabo to wygląda.

    A jakby tak ludzie masowo chcieli przewalutowywac to moze kurs by sie zmienil i
    podskoczyl?

    > Ani trochę. Wystarczy nie czytać teorii spiskowych.

    Jak wyglada jak zaba, hałasuje jak zaba i rusza sie jak zaba to pewnie żaba :)

    Jestem daleki od teorii spiskowej bo na dzis widze ze frankowcy nie placa wiecej niz
    złotowcy (w sumie zaplaca tyle samo tylko troche inaczej sie rozlozy frakcja
    kapitałowa i odsetkowa).

    Więc narazie sądze że spisku to tam raczej nie było bo bankom też nie pasuje zeby
    nagle masowo zostać z pustymi zadłuzonymi nieruchomościami (choć u nas prawo mocno
    foruje banki przy egzekucji długu z nieruchomosci).

    Ale temat wyglada podejrzanie a teraz kiedy juz raczej chf nie wzrosnie lub niewiele
    wzrosnie to kredyt w chf dostać jest sporo trudniej.

    Patrząc po wierzchu: niesymetryczne-podejrzane. Tyle.