  • Data: 2017-06-02 12:35:24
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-01 o 19:48, Krzysztof Halasa pisze:

    > Widzę wyraźnie, że miałeś to w programie, więc albo to kwestia
    > niekompetentnej nauczycielki, albo pamięć szwankuje :-)
    > Może nie nazywało się to "p%", ale było.

    Nie pamiętam ze szkoły (od podstawówki do studiów włącznie) w ogóle
    hasła p%. Na pewno bym zapamiętał.
    W szkole nie mówiło się o wzroście % o % tylko o wzroście cen o %, albo
    o oprocentowaniu kredytu/lokaty o % i p% nie były potrzebne.
    Jestem pewien, że nie natknąłem się też nigdy w toku nauki na ppm i ppb
    (co jest dla mnie jeszcze dziwniejsze) - może to dla wszystkich tak
    oczywiste, że nigdy nikt, na żadnym przedmiocie nie wspomniał bo o czym
    tu mówić, skoro każdy to wie :)
    Dopiero kilka lat po studiach odkryłem znaczenie ppm i ppb.

    Ja zawsze rozumiałem, że jak oprocentowanie kredytu było 5% i wzrosło o
    2% to znaczy, że wynosi 7%. Nigdy nie pomyślałem, aby to rozumieć
    bardziej ściśle.
    Pierwszy raz usłyszałem p% kilka lat temu w TV, ale nie przyswoiłem
    sobie do stosowania. Nadal jak oprocentowanie wzrośnie z 5% na 7% to
    powiem, ze wzrosło o 2%.
    P.G.