eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą MillenniumRe: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję
    kartą Millennium
    Date: Tue, 11 Nov 2014 20:05:28 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <3...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <3...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <e...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@g...com>
    <m...@i...localdomain> <lso30h$qg5$2@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <540163cd$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: ni.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1415732728 17968 195.187.100.4 (11 Nov 2014 19:05:28 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Nov 2014 19:05:28 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:azI0KUYTSX54/Qx2bHWm0BM9oDE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:607002
    [ ukryj nagłówki ]

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Z kronikarskiego obowiązku: wczoraj, czyli niemal dokładnie po 3
    > miesiącach od momentu zgłoszenia reklamacji, dostałem zwrot pełnej
    > kwoty która wypłyneła z mojego konta w ramach nieautoryzowanej
    > operacji kartą debetową.
    >
    > Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie przez "podmiot zewnętrzny"
    > więc tak na prawdę to nie bank zwraca kasę w takiej sytuacji a
    > wspomniany wyżej "podmiot" (kimkolwiek on jest, pewnie VISA).

    Tym podmiotem zewnętrznym najprawdopodobniej jest agent karciany sklepu,
    w którym popełniono fraud. Np. bank zapytał o szczegóły, acquirer
    (agent) zapytał o nie sklep, sklep coś tam wysłał, co agent odesłał
    bankowi. Ten ostatni w to spojrzał, nie spodobało się, np. poprosił
    o dodatkowe szczegóły, agent/sklep nie dostarczył, bank zrobił
    chargeback, acquirer zrobił chargeback sklepowi i procedura się
    zakończyła.

    Teoretycznie istnieje możliwość, że "VISA" rozpatruje takie rzeczy,
    jeśli ani bank, ani acquirer nie chcą odpuścić. Typowo tak się jednak
    nie dzieje, a tu sprawa była ewidentna, więc nie wiem na co sklep miałby
    liczyć. Poza tym, sklep nie ma zwykle nawet możliwości manewru, bo nie
    jest członkiem organizacji , a acquirer ma zwykle w umowie uprawnienie do
    zrobienia mu bezwarunkowego chargebacku, i woli z tego uprawnienia
    skorzystać niż płacić za jakieś arbitraże z góry skazane na porażkę.

    Jeśli to jeszcze był fraud poza Europą, to w grę wchodzi więcej "VIS",
    bez znaczenia dla wyniku.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1