eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium › Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
  • Data: 2015-11-10 19:19:09
    Temat: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > W Polsce banki sobie wywalczył 150 euro odpowiedzialnosci klienta za
    > fraud. Smieszne.

    Nie jest tak, to dotyczy tylko utraty karty (i podobnych sytuacji, np.
    udostępnienia komuś).

    Kiedyś normą była odpowiedzialność klienta za fraudy utraconą kartą
    (stąd konieczność szybkiego zastrzegania), i to wcale nie była polska
    specyfika. 150 euro to tak jakby nieco korzystniejsza sytuacja, nie?

    Zapewne przypadkowo typowa suma fraudów pojedynczą skradzioną kartą
    (kiedyś tam) to było właśnie sto kilkadziesiąt euro albo innych talarów.

    Inną sprawą jest praktyka wielu polskich banków, które ustawy wydają się
    mieć w d*.
    --
    Krzysztof Hałasa