  • Data: 2021-06-23 14:32:45
    Temat: Re: mB - KK Mastercard World Intnsive
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 23 czerwca 2021 o 13:33:55 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
    > Witam
    >
    > Przez lata miałęm KK Citi BP Payback ale ostatnio mi wymienili na kartę
    > BP Payback, któa nie zbiera punktó Payback. A teraz jeszcze wybrali taki
    > sposób potwierdzania płątności w Internecie, że chyba czas się z nimi
    > pożegnać.
    > Jako, że mam konto w mB to patrzę na ich ofertę i znalazłem kartę
    > Mastercard World Intensive:
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredyt
    owe/world-mastercad-intensive/
    > Co o niej sądzicie? Ktoś znalazł jakieś dskwalifikujące rzeczy?
    > Zakłądam, że karta by była za darmo. Chyba tylko opłąay za wydanie
    > pierwszej się nie uniknie - 50 PLN.

    A właściwie dlaczego chcesz akurat tą kartę (a pytanie numer zero - dlaczego akurat
    kredytówkę z mBąka - a, bo masz konto - choć to raczej antypowód do brania
    kredytówki)?
    Dałeś się nabrać na " Od transakcji zagranicznych nie pobierzemy prowizji za
    przewalutowanie"?
    Jest to piękna "tyż prowda" wpadająca w "gówno prawdę" - prowizji nie pobiorą
    explicite, ale nie napisali, że karta rozliczana jest w EUR i w związku z tym skoszą
    jednak ok. 3% na swoim złodziejskim kursie.
    Oczywiście jest to i tak "2 razy lepiej" niż inne kredytówki mBąka, gdzie kroją ok.
    6%.
    Na debetówkach też tyle (albo visa rozliczana w PLN z prowizją 5,9% - tylko że visa
    przy rozliczaniu w PLN kosi sama 0,4%, a przy rozliczaniu w EUR tylko 0,2% - albo MC
    z prowizją 3% + kurs mBąka 3% + 0,2% dla MC) - chyba że visa świat albo włączysz
    funkcję wielowalutową i wtedy koszą łącznie 3,5% - dziwni są, nie?

    Do tego żeby mieć akurat tą kredytówkę musisz mieć mkonto intensive.
    Kiedyś miałem w promocji za darmo to sobie też przeszedłem dla jaj wyrabianie akurat
    tej kredytówki - kazali przynieść pełną historię konta za ostatnie 3 miesiące - taaa,
    jedzie mi tu czołg? - przyniosłem same wpływy wynagrodzenia za ostatnie 6 miesięcy -
    a co, muszę robić jakieś przelewy z konta, na które mi wynagrodzenie wpływa? - i też
    łyknęli.
    Biedna pani w oddziale w galmoku naczytała się jakichś strasznych rzeczy w procedurze
    i nie wystarczył jej wydruk, który przyniosłem, musiałem jej jeszcze pokazać, że mogę
    się do santanderowej apki zalogować (nie zmyślam).

    Pisząc jeszcze o KK mBąka to sobie ostatnio poklikałem i wyszło, że - OIDP -
    zmniejszyli minimalny limit na mc world elite (najpierw myślałem, że w ogóle o tej
    karcie piszesz) do 20k - a było chyba 50k.
    Gdyby nie zastraszająca opłata roczna to bym sobie wziął - mBąk wydaje się jedynym,
    gdzie taką kartę można sobie po prostu zamówić, w innych bankach to bank musi to
    zaproponować ;>
    Hmmm, a może sobie złożyć wniosek i sprawdzić, jak dla tego intensive? Jeśli nie
    podpiszę umowy to przecież nic nie zapłacę... Nie chce mi się znów do oddziału
    chodzić - a wątpię, czy nawet w przypadku takiej karty mBąk będzie przyjaźniejszy
    klientowi ;>

    A z tym citkiem to co za cudo?
    To ta nowa MC moto-bp nie daje punktów payback?
    To po co ma napisane na sobie payback i zachęcają do rejestracji?

    Na koniec tradycyjne polecanie kredytówek:
    a) Ciekawostka przyrodnicza czyli platyna z bnp paribas - trudno dostać (opisywałem
    na p.b.b. moje niedawne z tym przygody), ale jak chcesz i odpowiada Ci oddział przy
    metrze stoskłosy, to mogę Ci dać na priv kontakt do pani, z którą udało się tą kartę
    załatwić.
    Obecnie promocje:
    - 0zł za wydanie i pierwszy rok dla karty głównej oraz jednej dodatkowej
    - brak prowizji za zagranicę - i rozliczanie w PLN - więc naprawdę _bez_prowizji_
    (niestety promo w każdej chwili może być odwołane i wtedy zostaje tylko 2 miesiące
    bezprowizyjności)
    - 10k punktów mambonus na start (ok. 33zł)
    - 20k punktów mambonus jeśli wydasz w ciągu roku 36k, co dodatkowo zwalnia z opłaty
    rocznej,
    - 4 darmowe wejścia dragon pass rocznie
    Inne cechy:
    - "moneyback" 0,66% w postaci punktów mambonus wymienialnych na nagrody rzeczowe i
    vouchery - zdecydowanie lepszy zwrot niż dla priceless specials
    - opłata roczna 400zł - ale zwalnia wydanie 36k w poprzednim roku (co dodatkowo
    oznacz 240zł moneyback) - powinieneś się łapać, jeśli mBąkową miałbyś mieć za darmo
    - minimalny limit 10k
    - ubezpieczenie podróżne i chyba jeszcze jakieś inne
    b) jak zawsze santander - wszystkie karty darmowe przy 10 transakcjach na miesiąc,
    wliczają się w to również transakcje kartami dodatkowymi i mobilnymi, karty dodatkowe
    za darmo
    - visa platinum - minimalny limit 10k, ubezpieczenie podróżne oraz assistance (m.in.
    lekarz i hydraulik), 4 darmowe wejśćie priority pass rocznie, zagranica ok. 5,5%,
    teraz jeszcze promocja z darmowym rokiem, moneyback 1% przez rok (max. 50zł/mc) i do
    200zł nagrody na wejściu,
    - mc world - minimalny limit 4k, ubezpieczenie podróżne, zagranica ok. 3,5%
    - 1-2-3 - min. limit 1k (max. 100k) zwroty za ubrania i buty (2%) i knajpy (3%),
    zagranica ponad 6%
    - visa silver - jeśli nie możesz platinum - taka sama promocja
    c) i jeszcze milek - karty darmowe przy 5 pyk/mc, dodatkowe też wymagają swoich 5
    pyk/mc
    - platinum - min. limit 20k - ubezpieczenie podróżne i assistance (ale bez lekarza)
    - gold - min. limit 5k - ubezpieczenie podróżne (mniejsza suma niż dla platyny) i
    assistance (jw.)
    d) citka masz.