  • Data: 2011-06-12 17:44:13
    Temat: Re: mBank blokuje wypowiedzi klientów
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <y...@z...ru> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:it2tli$ftf$...@n...ipartners.pl...

    > Ciekawi mnie jakie są dla banków rzeczywiste koszty utrzymania karty. Bo
    > podejrzewam że na intercharge i odsetkach od jelonków, którym zapomniało
    > się o spłacie w GP, koszą tyle że mogą karty wszystkim gratis wciskać.

    Mowa o kartach debetowych, więc nie ma odsetek. Karty generują dla banku
    koszty jeśli są używane do wypłat w bankomatach i oddziałach banków, zależne
    od ilości tych wypłat. Sama produkcja karty i obsługa jej rachunku to
    grosze. Zyski z interchange są, jeśli klient płaci bezgotówkowo debetówką.
    Zapewne nie ma takich klientów wielu. A takich, którzy płacą wysokie kwoty
    nie ma prawie wcale.