eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
  • Data: 2002-02-02 21:04:44
    Temat: Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
    Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    ------- Forwarded message follows -------
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 16:39:54 +0100
    Send reply to: Bankowosc elektroniczna w Polsce
    <E...@s...icm.edu.pl>
    From: Sebastian Malarz

    > wydaje mi sie, ze racja jest po stronie pjo,

    A mnie sie wydaje, ze racja stoi po stronie klienta.

    Jako klientanie interesuje mnie zadna norma czy zasady numeracji rachunków.
    Mam rachunek w banku i bank (czy wlasciciel rachunku) podal mi dokladny jego
    numer - i takim tez numerem mam zamiar sie poslugiwac.

    I spodziewam sie, ze kazdy inny bank przymie ode mnie przelew na taki
    rachunek.

    Jezeli jakiemus bankowi nie spodoba sie zasada numeracji rachunków stosowana
    w innym banku to ma do wyboru - albo przyjac przelew do realizacji albo tez
    udowodnic, ze numer rachunku jest niezgodny z obowiazujacymi zasadami i wówczas
    moze zglosic taka sprawe do odpowiedniej instytucji zajujacej sie tami sprawami
    :)

    Natomiast mBank traktuje klientów w tym zakresie w sposób uwazany przeze mnie
    za malo profesjonalny. Akurat mBank byl tym jednym z pierwszych banków,
    który wprowadzil nowa numeracje rachunków. Chwala mu za to, ale sposób w jaki
    poinformowal o tym klientów byl co najmniej zenujacy. Znalazlo sie oczywiscie
    i miejsce i czas aby podkreslic, iz mBank ma tak wspanialy i nowy system
    numeraji rachunków ale oczywiscie zabraklo podstawowych informacji typu,
    ze nie obsluguja tego wszystkie banki i jak nalezy podawac numer rachunku
    jezeli system bankowi innego banku nie obsluguje nowego standardu - a warto
    wiedziec, ze wówczas nowy system numeracji nie byl jeszcze obowiazujacy.

    Podobnie przelewy - znów jakies dziwne zasady przyjmowania przelewów
    w mBanku.

    Dla przykladu - chce przelac ze swojego konta na inne konto w mBanku i podaje
    numer
    rachunku ale bez cyfry kontrolnej (typu XXXXXXXX-XXXXXXXX). mBank odrzuca,
    w zasadzie zupelnie niezgodnie z obowiazujacymi standardami (na które tak
    ochoczo powoluje sie PJO), bo mam prawo do niepodawania cyfr kontrolnych
    w przelewie.

    Podaje wiec pelny numer rachunku (z cyframi kontrolnymi) ale z kreskami
    rodzielajacymi
    (typu XX-XXXXXXXX-XXXXXXXX) - mBank znów nie przyjmuje i oczywiscie ani slowa
    wyjasnienia dlaczego.

    Podaje wiec znów pelny numer rachunku, tym razem zamiast kresek rozdzielajacych
    daje zwykle spacje (typu XX XXXXXXXX XXXXXXXX) i znów "nieprawidlowy numer
    konta"

    I moim zdaniem wpadka totalna i swiadczaca najlepiej o stosunku mBanku do
    klienta,
    wprowadzam numer rachunku DOKLADNIE TAK SAMO jak podaje mi go mBank w moim
    zestawieniu rachunków na glównej stronie (czyli XX XXXX XXXX XXXXX XXX XXXX
    XXXX)
    i... ten sam komunikat systemu "nieprawidlowy numer konta".

    Oznacza to chyba, ze inne standardy numeracji rachunków mBank stosuje do
    wyswietlania numerów rachunków i do ich przyjecia do realizacji. A to tylko
    swiadczy
    o ignorancji i nonszalancji programistów który takie cos w mBanku wymyslili.


    I tak wlasnie podsumowalbym dyskusje - uwazam, ze mBank czy MultiBank (ten
    drugi
    jest na dobrej drodze) charakteryzuje wlasnie totalna nonszalancja w stosunku
    do klientów. Dotyczy to wielu spraw - poczawszy od powyzszego wywodu na temat
    numeracji rachunków (a co nas tam obchodza inne banki i inne numery rachunków)
    az do chociaz innego przykladu jaki tez podalem o uzywanych nazwach (piszmy
    merchant, co nas to obchodzi, ze 90% klientów nie bedzie wiedzialo o co
    chodzi).


    Inni mówia:
    mBank/MultiBank nie rozumie potrzeb i polecen klientów

    My odpowiadamy:
    nie rozumiemy, bo przekazuja pytania i polcenia niezgodnie z Polska Norma

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz
    ------- End of forwarded message -------
    ----- Forwarded message follows -------
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 16:57:18 +0100
    Send reply to: Bankowosc elektroniczna w Polsce
    <E...@s...icm.edu.pl>
    From: Sebastian Malarz

    > PJO jednak stwierdza, ze:
    > > Wybacz, ale dopóki ja tu pracuję, będziemy przestrzegac Polskiej Normy a nie
    > > tego, co sobie PKO BP na WŁASNY UŻYTEK wymyśliło.

    Wiesz PJO - nie obraź się, ale to właśnie jest ten przykład nonszalancji mBanku
    wobec
    klientów o jakiej wspominałem wcześniej :) Dobrze, że to było prywatnie :))

    Ja jestem klientem PKO BP SA, mam podany przez nich numer rachunku
    i mnie, jako klienta mBanku który chce wykonać przelew NIE OBCHODZI co
    ma do powiedzenia mBank na temat zgodności numeru z jakimiś normami.

    Jeżeli rzeczywiście numeracja PKO BP SA jest niezgodna z jakimiś tam
    normami, to prosze sobie to załatwić między bankami albo z udziałem
    np. NBP, KIR, GINB czy kogokolwiek innego. Ale NIE z udziałem klienta.

    > No i kto ma racje?

    Zdecydowanie masz rację Andrzej i takie tłumaczenie PJO (mimo iż w prywatnej
    rozmowie) uważam trochę za... żałosne jak na pracownika banku (z całym
    szacunkiem dla PJO) :)

    A skoro już mowa o normach i standardach - to kiedy mBank i MultiBank zaczną
    pokazywać datę w prawidłowej postaci tzn. RRRR-MM-DD a nie DD-MM-RRRR ?

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz
    ------- End of forwarded message -------
    ------- Forwarded message follows -------
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 17:02:16 +0100
    Send reply to: Bankowosc elektroniczna w Polsce
    <E...@s...icm.edu.pl>
    From: Sebastian Malarz

    > A wydawanie wszystkich kart za darmo przy
    > niepobieraniu opłaty za prowadzenie rachunku to ewidentna promocja,
    > do której bank musi dokładać.

    Naprawdę ??? :) No popatrz jak ładnie zmieniasz zdanie, bo jak pamiętam
    gdy jakiś rok temu Citibank zrezygnował z bezpłatnej wypłaty gotówki we
    wszystkich
    bankomatach i wprowadził dodatkowo jakieś inne pomniejsze opłaty za korzystanie
    z rachunku, to ty właśnie byłeś pierwszy który wyraził swoje zdanie - jak
    pamiętam takie o naganianiu najpierw klientów a jak się ich uzbiera to
    dołożeniu im opłat :))

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz
    ------- End of forwarded message -------

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1