  • Data: 2004-02-12 02:24:34
    Temat: Re: niezapłacona rata a komornik - pomocy....
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Powiem Ci, z praktyki, że jednak nie jest to aż takie skomplikowane. Sądy
    > nie podchodzą do obowiązku doręczania aż tak rygorystycznie jak by się mogło
    > wydawać. Wielokrotnie wystarczy wykazać, że _wysłało_ się list poleconym i
    > sąd to uznaje (o ile się adresy zgadzają). A jeśli się nie zgadzają, to
    > wystarczy dowieść, że adres, na który wysłano korespondencję jest adresem
    > podanym przez drugą stronę, która go nie zmieniła (tzn. nie podała nowego).

    A nawet ze jest wpisany w dzienniku jako wyslany listem zwyklym, wiem.
    Jesli druga strona nie potrafi sie bronic (nie ma sensownego prawnika
    itd) to tak jest.

    > Czasem się oczywiście zdarza odwrotnie, tzn. mimo list wysłany poleconym na
    > stały adres zamieszkania nie jest uznawany za skutecznie doręczony, bo
    > strona podniosła, że nie dostała, a nadawca nie ma potwierdzenia odbioru. I
    > jest klops :-/

    Nadawca powinien byc w stanie uzyskac z poczty odpowiednie potwierdzenie
    (nie ZPO, ale w sensie reklamacji).

    Ale to wciaz wiele nie daje, bo np. list mogl odebrac ktos inny, i strona
    moze udowodnic, ze np. przebywala w tym czasie gdzies tam - i juz nici
    ze skutecznego doreczenia.

    Tak czy owak nie mozna uznawac wyslanego listu (obojetnie jaka metoda)
    za skutecznie doreczony - taki to on jest dopiero wtedy, gdy da sie to
    niepodwazalnie udowodnic.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH