    From: "Wilczek" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: opłaty karne w bankach - karty kredytowe
    Date: Sun, 13 May 2007 13:44:35 +0200

    > PS. A tak w ogóle to zgadzam się, że jakby nie było to "bank ma zawsze rację" ;)

    No właśnie niezupełnie.

    Ok roku temu podczas wyjazdu zagranicznego przekorczyłem limit na KK Raiffeisena.
    Suma przekorczenia nieduża - rzędzu kilkudziesięciu złotych - nie byłem w stanie
    tego kontrolować w takich szczegółach podczas wyjazdu - brak podglądu online,
    rożne kursy przeliczania walut itd.

    Zadłużenie spłaciłem natychmiast po zauważeniu faktu, kilka dni po zdażeniu.

    Bank naliczył opłatę karną w wysokości bodajże 45 albo 50 zł. Udałem się do
    placówki - złożyłem pismo (nie reklamacje) powołując się na wzorową współpracę
    z bankiem w okresie ostatnich 2 lat, wskazałem na przyczyny przekoreczenia
    limitu i jednocześnie złożylem wniosek o 2,5-krotne podwyższenie limit
    (dołączyłem zaświadczenie o zarobkach).

    Po dwóch dniach miałem powiększony limit a po trzech telefon z działu reklamacji,
    że opłata karna została anulowana, aczkolwiek że dzieje się to "pierwszy i ostatni
    raz".

    Ponoć w Citi bardzo podobnie podchodzą do sprawy, ale tego nie miałem okazji
    przećwiczyć.

    Dla odmiany posiadając AmExa w Mille spóźniłem się wg banku o 1 dzień w spłacie.
    Sam przysiągłbym, że data wypadała na dzień później, jednak bank po złożeniu
    reklamacji uznał, że jednak nie - był to bodajże luty, więc termin może rzeczywiście
    się zmienił o ten dzień. Na moje szczęście miałem ustawioną automatyczną spłatę,
    ale środków starczyło jedynie na spłatę minimalną. Zapłaciłem więc tylko
    odsetki, machnąłem ręką i... nie odnowiłem karty. Umowa umową, ale zawsze można
    rozpatrzyć taką sprawę na korzyść klienta -> co często procentuje bo klient
    zostaje, co więcej jest bardziej wierny niż klient "bezproblemowy" co pokazują
    badania i analizy.

    --
    Pozdrawiam,
    Wilczek