    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oszczedzanie na przyszlosc i dla dziecka
    Date: Wed, 28 Nov 2007 15:17:38 GMT

    news:slrnfkqoms.g67.proteus@ender.elsat.net.pl...

    > Nie słyszy się. Słyszy się za to i owszem o bankach, które mają kłopoty.
    > Głównie słyszy się o bankach w stanach, gdyż one ładnie wtopiły. Ale to
    > nie
    > ma związku z tematem.

    Slyszy sie, nie sa to klopoty przejsciowe. Potezne trzesienie nastapi
    najprawdopodobniej juz na wiosne i pamietaj, ze to co w USA dociera wszedzie
    z mniejszym lub wiekszym opoznieniem.
    Przyklad z UK - problemy Northen Rock panstwo pompujac tam milony funtow w
    ciagu ostatniego miesiaca utrzymalo NR na powierzchni...(oczywiscie
    pieniadze z budgetu) bez tej zapomogi, klienci NR juz by byli bankrutami!
    Problem jest jednak wiekszy, bo skala zjwaiska jest olbrzymia...Teraz sa
    starania by sprzedac ten bank.
    dwa tygodnie temu media doniosy na wyspach o problemach giganta bankowego
    City Group.....
    Dodatkowo, drozeje ropa, dolar leci na leb na szyje... nie sa to dobre czasy
    do "pompowania" kasy w fundusze.... ktore i tak sa mocno powiazane z
    bankami. Zwlaszcza kwty typu 200 z ktorych nic nie zarobisz a mozesz ja
    nawet pomniejszyc. Dlatego napisaelm, ze 20 000 warto - 200 nie. 200
    tobedziesz jedynie platnikiem, nigdy beneficjientem to jest ta roznica.

    > To wybierz te z gwarantowanym 100%. I nie będzie "15000!". Własną politykę
    > inwestycyjną można obecnie dość ładnie kształtować.

    I tracic czas na pilnowanie by z 200 zl nie zrobilo sie 190zl... lepiej
    wykupic dziecku jakis abonament na basen....
    Przynajmniej teraz wystarczy a byc moze za 10 lat to bedzie i za malo na
    jedna godzine basenu. A czasu sie odrobic nie da....

    > To proszę Cię policz mi o Mistrzu ile wyniesie emerytura przy opłacaniu
    > wyłącznie ZUSu i składek na OFE, przy założeniu że osoba zarabia 1500
    > miesięcznie na rękę (um. o pracę). I potem pogadamy na temat sensowności
    > inwestowania "na przyszłość". :)

    Napisalem, ze o funduszach emerytalnych nie bede pisac. Podjelem jedynie
    temat nr. 2 o inwestowaniu 200zl na syna.
    A swoja droga, poczekaj jak prywatne fundusze otrzymaja od panstwa monopol
    nawyplaty swiadczen, jak ci fundusz skrobnie 20% prowizji to dopiero
    podskoczysz z radsci.

    > Jak nie umiesz nimi zarządzać, to tak.

    Zgadza sie. Wplacanie na lokate, inwestycie to strata. Wplacanie na bierzacy
    rozwoj dziecka to zysk!

    > Tu nie trzeba mamić. Wystarczy przejrzeć historię zmian jednostek TFI
    > w ciągu ostatnich kilku lat. Możesz też przyjrzeć się funduszom
    > gwarantującym wypłatę przynajmniej 100% wpłaconych środków.

    Nawet jesli to bedzie 100% srodkow, to po pierwsze tracisz na inflacji - tak
    wiec te 200zl za 10 lat bedzie realnie warte moze 50zl? Moze 100? a moze
    2zl...
    Popatrz na ludzi trzymajacych kase w funduszach ile zarobili w ciagu
    ostatnich 5 lat. W porownaniu do cen nieruchomosci. Czyz oni nie stracili?

    > To zależy od człowieka.

    Od rodzica. Jesli rodzicowi zalezy na tym by dziecko mialo wiecej w glowie
    niz makdonald i gierki na komputer.
    Jesli rodzicowi sie chce i ma czas (nie kazdy rodzic ma czas niestety) to
    dziecko moze naprawde w wieku 25 lat "oddac" te 200zl z kilkutysiecznym
    zyskiem!