    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oszczedzanie na przyszlosc i dla dziecka
    Date: Thu, 29 Nov 2007 11:28:58 GMT

    Użytkownik "ls" <n...@s...pisac.pl> napisał w wiadomości
    news:filub9$1d5$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > OK, juz Ci odpowiadam:
    > Radzisz, by inwestowac w syna, fundujac mu kolejne kursy, baseny itp.
    > A ja Ci powiem tak: wg mnie, dziecko i jego wychowanie to najbardziej
    > ryzykowna z inwestycji.

    Chyba raczysz zartowac?!

    > Bardziej ryzykowna, niz f. akcyjne, hedgingowe i co tam jeszcze straszy
    > Cie po nocach...

    Bzdura!!!!

    > Z tym, ze rodzice podejmujac trud wychowania dziecka, nie powinni myslec
    > TYLKO o tym, by synalek w basenie byl niczym Otylia, w subaru jak Holek,
    > czy po hiszpansku gadal lepiej od Penelopy Cruz.
    > Coz z tego, jak wyrosnie z niego kawal (moze i ustawionego w zyciu)
    > sukinsyna, ktory biednych rodzicow wtraci na starosc do przytulka? Wtedy
    > inwestycja Ci sie nie zwroci ;)

    Jesli inwestujesz w dziecko, to zawsze sie to zwrocic. Zobacz ja nie mowie o
    dawaniu dzicku "bo ono chce" - ale o inwestowaniu w jego rozwoj. Nie
    koniecznie basen, moze sie okazac, ze dziecko po 4 wizytach na basenie nie
    bedzie chcialo wiecej isc i koniec. Mozna dac dziecku jazdy konne, zajecia
    matematyczne, biologiczne.
    Pamietaj, ze nauka rozwija, takze psychicznie, osoba mloda ktora nabedzie
    szerokich horyzontow na pewno rodzicow nie odstawi do domu starcow, bo
    wlasnie na tym polega wychowanie.
    Myslisz inwestycjie w rozwoj z zachciankami dziecka. Wiekszosc rodzicow
    mjacych srodki popelnia ten blad z lenistwa, ze wlasnie dostarcza
    zachcianki, co musi sie zworococ negatywnie bo ten mlody czlowiek zawsze
    bedzie oczekiwac, ze mu sie nalezy...

    > Dziecko powinno byc wychowane na DOBREGO czlowieka, a do tego inwesycje w
    > kursy nie sa bezwzglednie potrzebne.

    Jasne, ze nie, ale diabelnie pomocne w rozwoju dziecka: psychicznym i
    fizycznym.

    > Musisz sie w inny sposob (nie tylko pakujac w dziecko kase) natrudzic, a i
    > tak nie wiesz, czy osiagniesz efekt.

    Jesze raz: nioe pisze o zachciankach dziecka.

    > Ja, oczywiscie nie odradzam basenow itp., ale nie za wszelka cene i za
    > ostatni grosz.

    "baseny" to jako jeden z przykladow. Moga byc np. ksiazki, lekcjie rysunku,
    tanca ect.

    > Tu masz racje, ale tym bardziej nie jestes w stanie powiedziec, kim bedzie
    > Twoje dziecko za te 10 lat ;)

    Masz na to zdecydownie wiekszy wplyw.

    > A te 200zl miesiecznie, po tych 10 latach dziecko bedzie mialo na start w
    > dorosle zycie. Moze nie kupi za to mieszkania (moze starczy tego tylko na
    > skuter do rozwozenia pizzy), ale gdy Ci sie noga podwinie, nawet skromna
    > suma, ktora odlozysz, bedzie miala znaczenie.

    Tyle, ze jesli dostarczysz dziecku odpowiedniej wiedzy, pokazesz mu jak to
    dziala pomozesz w jego ksztaltowaniu, to byc moze ten dzieciak w wieku 22
    lat zarobi na dwa domy...

    > Poza tym sadze, ze te 200zl na miesiac, o ktorych pisala Marzena, nie sa
    > odbierane dziecku od ust, kosztem np. lekcji angielskiego.

    Alez ja nigdzie tego nie napisalem, tylko caly czas pisze, ze to marnowanie
    srodkow ktore mozna zupelnie inaczej zainwestowac. Wystarczy jedynie wyjsc
    za pewne ramki. 200 to ona bedzie platnikiem - nigdy nie beneficientem - tak
    jest roznica.
    Jesli to jej nie robi roznicy to przecie jej sprawa, ja o jej pieniadzach
    nie dyskutuje bo sa jej. Ja pisze o tym co wg. mnie jest bardziej
    korzystniejsze.