  • Data: 2010-02-07 08:16:31
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: bzdreg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Henryk "Plumski" Plumowski pisze:

    > Nie rozumiemy się: kto kasuje prowizję za płatność kartą?
    > Bank? Chyba nie, nie widzę tego na swoim wydruku.

    Ktoś tu chyba nie rozumie rynku... (nie Ty, Heniu)
    Jeśli sklepikarz akceptuje płatność kartą, to ponosi koszta obsługi i
    dolicza sobie to do marży (albo uwzględnia w marży, albo-co). Nie ma nic
    "za darmo".
    Jeśli sklepikarz chce "podzielić się z klientem" zyskiem z uniknięcia
    kosztów obsługi płatności karcianej, to może to określić jako "rabat za
    płatność gotówką" (parę razy udało mi się wynegocjować 1%), albo może
    napisać "dodatkowa marża(prowizja) przy płatności kartą". Sklep jest
    JEGO i może sobie w swoim sklepie napisać co chce. Nawet "pedałom wstęp
    wzbroniony" (ależ miałby darmową reklamę!).
    Wręcz popieram takie działania sklepikarzy, bo to "otwiera oczy" durnemu
    motłochowi.
    (A, że głównym zyskiem sklepikarza z obsługi płatności karcianych jest
    większa niefrasobliwość klientów przy sięganiu do sakiewki - to już
    insza inszość.)

    --
    Tnx. Regards. Bzd.